Dansk

Tv-Nyheder

23. januar 2015 af Musen24 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej

Jeg skal lave en analyse af en tv-avis fra enten tv2- dr1 eller hvor man nu kan finde det henne :-) 

Men jeg aner virkelig ikke hvordan jeg skal gribe det an :-( 

Er der nogen der har lidt ideer ? hvad er vigtigt ? hvordan skal jeg stille det op osv osv ? 

Skal jeg vælge en der har været eller gå ud fra en måske fra i aften ??? Jeg er total på bar bund og kan slet ikke finde hoved og hale i noget ! 


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. januar 2015 af hesch (Slettet)

#0:  Mange analyser af (tv)aviser, tager udgangspunkt i avisens politiske ståsted. Altså er chefredaktøren rød eller blå tilhænger.

En sådan analyse sker på baggrund af flere (tv)aviser.


Svar #2
24. marts 2015 af Musen24 (Slettet)

Jeg skal jo lave en analyse af et indlæg i en tv avis og det har jo ikke noget med det politiske ståsted at gøre :-)


Brugbart svar (0)

Svar #3
24. marts 2015 af hesch (Slettet)

#2:  Sportsnyheder, som at FCK har vundet over Brøndby, eller vejrudsigten for den næste uge har ikke så meget med politik at gøre, men at demente på et plejehjem får et bad hver 14. dag, at flypersonel strejker, terrorangreb, krisen i Ukraine, økonomiske tiltag indenfor DK/EU, osv., har da med politik at gøre:

Ordførere fra forskellige politiske partier bliver interviewet, en tale af Angela Merkel bliver kommenteret. Disse interviews - herunder hvem der bliver interviewet - og disse kommentarer er uundgåeligt farvet af interviewerens/kommentatorens politiske observans.


Skriv et svar til: Tv-Nyheder

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.