Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Klage over SRP karakter

23. januar 2015 af LouiseDissing (Slettet)

Hej, 

Jeg har her i dag fået min SRP karakter, og både mig og min ene vejleder synes at det er en urimelig karakter. 

Indirekte bad hun mig om at klage over karakteren og jeg har derfor valgt at jeg vil klage. 

Jeg skrev om racisme under Barack Obama hvor jeg benyttede mig af fagene Engelsk A og Historie A. 

Jeg vil derfor høre om der er nogen (Måske faglærer indenfor dette område) som ville være så venlige at bedømme min opgave, og komme med argumenter til karakteren. 

Det ville være til rigtig stor hjælp. 

Hilsen Louise 


Brugbart svar (0)

Svar #1
23. januar 2015 af Jerslev

#0: Hvis du allerede har besluttet dig for at klage må du vel selv sidde med argumenterne for, at din opgave fortjener en højere karakter.

- - -

mvh

Jerslev


Svar #2
23. januar 2015 af LouiseDissing (Slettet)

Primært har jeg besluttet mig for at klage pågrund af en opfordring fra min lærer, men ja jeg har nogle af argumenterne for det, men supplerende argumenter er jo altid en fordel.


Brugbart svar (0)

Svar #3
30. januar 2015 af KvinderDTU (Slettet)

Læs din opgave igennem igen, inden du tager en snak med din lære/rektoren. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
05. februar 2015 af Emma2200 (Slettet)

Ved ikke om mit svar kommer for sent, men jeg klagede over min karakter, for SSO (som er næsten tilsvarende SRP, bare på HF) og når du gør det, så tager skolen først stilling til om klagen er velbegrundet, så skal den lærer og den censor, som har bedømt din opgave give dig en skriftlig begrundelse for hvorfor de har valgt at give dig den karakter, som de har.
Herefter kan du så tage stilling til om du vil sende klagen videre i systemet. Der sidder lille objektiv gruppe censorer, som ikke kender til din første karakter, og genbedømmer alle de opgaver, der er blevet klaget over. Hvis du er heldig får du en højere karakter og hvis du er uheldig får du en lavere. Jeg gik fra et 7-tal til et 10-tal, så kan bestemt anbefale det, hvis du virkelig mener at den er blevet fejlbedømt.
Det apparat du sætter i gang er ikke særlig stort. Det lyder lidt voldsomt i min beskrivelse :)


Skriv et svar til: Klage over SRP karakter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.