Studievalg og videregående studie

Hvilke gymnasier tilbyder Arabisk?

25. januar 2015 af CPunk (Slettet)

Jeg leder efter gymnasier (STX) som underviser i Arabisk på B og A niveau. Helst som studieretningsfag, men ellers som valgfag. Har fundet to steder som udbyder det som fag til HF, men vil helst tage en STX.


Brugbart svar (1)

Svar #1
25. januar 2015 af MaibritG

Nu nævner du ikke hvor i landet, du bor, men jeg har fundet følgende:

Akademisk Studenterkursus (2/3-årig STX) udbyder det som begyndersprogfag A. Du skal være obs på at skolen er en privatskole, og derfor skal du selv financere din gymnasiale uddannelse. Skolen ligger i København N

Ellers er vi ude i noget HF-supplering under din STX-uddannelse, men det kan bestemt også være noget bøvl, da dit skema jo så skal hænge sammen to uddannelsessteder.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
25. januar 2015 af CPunk (Slettet)

Hej Maibrit, tak for svaret.

Hvor jeg skal studere henne afhænger af hvor jeg kan få den kombination af fag jeg gerne vil have.

Det HF jeg har fundet er som fjernstudie, så skema er ikke noget problem, men er det muligt at få et fag taget som HF enkelt fag talt med? Må man overhoved være inmeldt to skoler på en gang?


Brugbart svar (1)

Svar #3
25. januar 2015 af MaibritG

Fjernstudier er godt, men til nye sprogfag er det i mine øjne ikke ideelt, da det talte sprog og udtale også er relevant, hvilket du jo misser ved fjernstudie/selvstudie.

men er det muligt at få et fag taget som HF enkelt fag talt med? Må man overhoved være inmeldt to skoler på en gang?

Jeg gik på HTX i sin tid, hvor man ofte ikke udbyder tysk B (forsættersprog), men jeg tog det som HF-enkeltfag i 2.G uden problemer. Det kunne samtidigt også godt overføres til mit studentereksamensbevis, hvis jeg ønskede det, og dermed tælle som en eksamenskarakter. Det kræver dog, at der er plads i dit skema (mit var aftenkursus, så intet problem) og at din skole/studievejleder godkender forløbet. Forvent dog, at du selv skal betale for HF-kurset. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #4
25. januar 2015 af CPunk (Slettet)

Mange tak for hjælpen.


Skriv et svar til: Hvilke gymnasier tilbyder Arabisk?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.