Engelsk

Engelsk litteratur - velfærdsstaten

26. januar 2015 af Simonno (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej Alle

Jeg er studerende og i gang med at skrive en større skriftlig opgave, der omhandler den amerikanske velfærdsstat. Jeg søger vidt og bredt efter litteratur til opgaven og håber virkelig nogen af jer, har et forslag eller to i ærmet. Jeg leder lige nu efter bøger eller film, der beskriver hvordan den manglende velfærd i USA overlader den enkelte borger til sig selv. Altså litteratur/film der beskriver, hvordan folk mister alt, uden at der er noget socailt sikkerhedsnet til at gribe dem. Litteraturen må meget gerne være fra perioden efter den store depression eller finanskrisen - og må meget gerne være på engelsk. Så hvis nogen af jer, er stødt ind i noget interessant der minder om det jeg beskriver her, ville jeg blive lykkelig hvis i ville dele det med mig.

På forhånd tak.

Venling hilsen 

Simon


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. januar 2015 af Casper32

Tænker at du nok godt ville kunne bruge en film som "What's eating Gilbert Grape" eller "92" men de er ikke helt det samme som det du søger ;-)

Skriv et svar til: Engelsk litteratur - velfærdsstaten

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.