Engelsk

Retning af selv- skrevet engelsk brev

26. januar 2015 af study12 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hejsa derude! :)

Er der evt. nogle der er frisk på, at rette et brev igennem på engelsk.

Brevet er til en britis kunsulation (staves?), som tilbyder et år i storbritanien, for at forbedre det engelske sporg. Udover det, er der forskellige tildbud; et år som au pair,kostskole eller landbrugs arbejde.

Jeg har valgt et år, som au pair.

sender gerne til din indbakke.


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. januar 2015 af Stygotius

Er der evt. nogle der er friske (,) at rette et brev igennem på engelsk.

Brevet er til (en )et  britisk (kunsulation) konsulat (staves?), som tilbyder et år i (storbritanien) Storbritannien(, for at) så man kan forbedre (det) sit engelske (sporg) sprog. (Udover det, er der) Der er desuden forskellige tildbud(;): et år som au pairpige, plads på en kostskole eller (landbrugs arbejde) landbrugsarbejde.

Jeg har valgt et år, som au pairpige.

Jeg sender gerne til din indbakke.

-send det til [email protected]


Brugbart svar (0)

Svar #2
27. januar 2015 af rakijovic

Man kan desuden spørge sig om kommaet efter år er så velvalgt når som nu engang ikke optræder som relativt pronomen – og selv om det gjorde, fraråder 2004-reglerne komma før ledsætninger (det så debilt kaldte startkomma).

- - -

Vriendelikheid is net sinisme wat 'n jol gekry het! ◄ |||| ► Ljubaznost je samo cinizam što je dobio piće! ◄ ||||

► Prietenia este doar cinism care a băut puțin alcool ! 


Brugbart svar (0)

Svar #3
27. januar 2015 af Stygotius

Selvfølgelig skal der intet  komma før "som au pair", hverken når man bruger eller ikke bruger startkomma.

Man har, som rakijovic helt tydeligt forklarer, helt misforstået dette "som" og troet at det er det relative pronomen "som/der".

Det er det ikke; det er en konjunktion som betyder "i egenskab af". Det ville være helt absurd at sætte et komma her. At to ord tilfældigvis begge skrives "s-o-m" betyder ikke at de har noget med hinanden at gøre.


Skriv et svar til: Retning af selv- skrevet engelsk brev

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.