Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Svovlsyre

28. januar 2015 af UchihaItachi

Hej

Er der nogen der ved hvorfor man ophørte produktionen af svovlsyre i 2004? Gerne med kildehenvisning


Brugbart svar (1)

Svar #1
28. januar 2015 af hesch (Slettet)

#0: Du burde selv være kommet med en kildehenvisning, men den kunne være Gyldendals Leksikon ( har jeg selv fundet ).

Årsagen kan jo være, at på et bestyrelsesmøde hos Superfoss, er denne beslutning truffet, fordi produktion af andre ting er mere rentabelt. Hvad ved jeg.

Måske du kan finde forklaringen i et eksemplar af bladet "Børsen" fra den tid. Ellers må du kontakte Superfoss, og evt. udbede dig en kopi af bestyrelsesmødereferatet, hvor beslutningen blev truffet.

Det er ikke en verdensomspændende beslutning, men et anliggende hos Superfoss.

Jeg tror ikke nogen i SP har paratviden vedr. spørgsmålet. Så du må evt. selv google efter et svar.


Svar #2
28. januar 2015 af UchihaItachi

Okay prøver på det. Men har nu et andet spørgsmål. Ved du hvordan man blykammertetoden virker?


Brugbart svar (0)

Svar #3
28. januar 2015 af hesch (Slettet)

#2:  Nej, jeg er ikke kemiker, men prøv at spørge "kemi".

Ad 1. spørgsmål:  Der er en række links her:

https://www.google.dk/search?q=superfos+svovlsyre&ie=utf-8&oe=utf-8&gws_rd=cr&ei=ET7JVMrmLoGdygOIqYKQAg#q=superfos+svovlsyre+2004

Jeg har ikke selv læst dem, men fornemmer at det måske har med transport af svovlsyre at gøre ( nye direktiver for denne, måske ? ). 

Så googler du bare videre efter "transportministeriet+bekendtgørelser+syre+2004". Osv.: 

Vær en sporhund.   Held og lykke.


Skriv et svar til: Svovlsyre

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.