Generelt

Kan jeg søge ind?

28. januar 2015 af HannahBanan (Slettet)
Hejsa
Jeg vil gerne læse til procesteknolog til sommer, problemet er så bare at jeg ikke bestod engelsk A på gymnasiet. Jeg har gået på STX og følgende adgangskrav er:



Du skal have en af følgende uddannelser for at søge om optagelse:

Studentereksamen (stx), højere handelseksamen (hhx), højere teknisk eksamen (htx), højere forberedelseseksamen (hf) eller eux – alle med matematik C og enten kemi C eller bioteknologi A

Erhvervsuddannelse som mejerist (trin 2), procesoperatør (trin 2), bager (trin 2) og konditor (trin 2), gastronom (med specialer), detailslagter (med specialer), industrislagter (med specialer) eller ernæringsassistent (trin 2)
Anden relevant erhvervsuddannelse med engelsk C og enten kemi C eller matematik C eller naturfag C
Adgangseksamen til ingeniøruddannelserne
Bemærk: Fag, som er specifikke adgangskrav, skal være bestået.

Betyder det så at jeg skal have bestået engelsk eller ej , eller gælder det kun for erhvervsudannelserne?

Brugbart svar (0)

Svar #1
29. januar 2015 af MaibritG

Eftersom at du har en STX-baggrund, er kravene for dig, at du har fagene matematik C og enten kemi C eller bioteknologi A. Sådan tolker jeg det i hvert fald, mens "andre med en relevant erhvervsuddannelse" skal opfylde nogle andre krav, herunder engelsk C. 

Vil du være helt sikker så kan du kontakte uddannelsesstedets studievejleder.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Kan jeg søge ind?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.