Tysk

Det personlige pronomen

29. januar 2015 af majsingym (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej. Jeg er virkelig en skovl til tysk, og har disse sætninger jeg skal have skrevet med fokus på det personlige pronomen. 
Håber der er en der kan hjælpe, for jeg forstår det virkelig ikke. Jeg har lagt dem ind i som et vedhæftet dokument, da jeg ikke kunne kopiere dem ind i denne boks :-)

 


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. januar 2015 af Stygotius

Mon det ikke var en idé at du fik lært de personlige pronominer ?

Du er nok ikke spor bedre næste gang hvis nogen bare laver dem for dig denne gang.

Hvis du er en skovl til tysk, så se dog at gøre noget for at blive bedre til det.


Svar #2
29. januar 2015 af majsingym (Slettet)

Jeg har aldrig bedt nogen om at lave det for mig, men om hjælp til det. Jeg prøver alt hvad jeg kan, men man kan ikke være lige god til alting.
Dette er jo ikke anderledes end at spørge om hjælp til en opgave i matematik for eksempel, det er bare at bede om en smule hjælp, og at der måske er en der kan forklare mig det, sådan at jeg forstår det ordentligt.

Brugbart svar (0)

Svar #3
29. januar 2015 af Andersen11 (Slettet)

#2

Du må starte med at give din egen oversættelse til sætningerne. Det er ikke meningen, at andre skal lave dem for dig.


Brugbart svar (0)

Svar #4
29. januar 2015 af Stygotius

Jeg vil da gerne hjælpe dig, men at sætte sig ned på sin flade og få lært de pronominer kan du jo kun selv. Det er ikke så kompliceret som du måske tror.

Jeg sender dig gerne en oversigt over pronominerne  hvis du vil have det. Det kræver kun en mailadresse at sende den til.


Svar #5
29. januar 2015 af majsingym (Slettet)

Jeg har aldrig bedt nogen om at lave dem for mig for anden gang. Jeg har spurgt om hjælp, fordi jeg ikke forstår det, og at sætningerne er sat ind er for at man kan se hvad det er jeg skal have hjælp til, og man kan lave et eksempel ud fra første sætning - hvad ved jeg. Jeg kan ikke finde ud af tysk, lige meget hvor meget jeg prøver, for mig giver det ingen mening. Engelsk og dansk kan jeg finde ud af, men det er også det. Den eneste grund til at jeg har valgt tysk i gymnasiet er, fordi jeg ikke vil starte på et andet et nyt sprog, når jeg ikke en gang kan tysk.

Brugbart svar (0)

Svar #6
29. januar 2015 af Stygotius

Måske mener du dette:

Når man henviser til et navneord med et stedord, skal dette stedord være af det samme køn som det navneord det henviser til.

Eks.

Dies ist meine Schule,. Sie ist ganz neu.

Der neue Film dauerte zwei Stunden, aber er war sehr spannend. Ich mag ihn wirklich.


Skriv et svar til: Det personlige pronomen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.