Dansk

Konkurenceevne

29. januar 2015 af sejt12 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Har altid spekuleret på dette spørgsmål, hvem kan svare?

Hvorfor er konkurrenceevnen blevet opretholdt i Danmark?


Brugbart svar (0)

Svar #1
29. januar 2015 af Stats

Vi lader ingen i stikken. Vores velfærdssystem giver os tryghed, hvilket gør at vi er glade og bliver længere på arbejdsmarkedet. Dette give også færre sygedage, gør dem mere effektive osv.

Såfremt har vi et velfungerende fagbevægelse "system". Dvs at der ikke kan komme store virksomheder til Danmark, og tryne sine medarbejder, således at de kan sætte priserne så langt ned, at det ville være unfair konkurrence for konkurrenterne.

Det er såfremt også vores viden indefor grøn teknologi og det maritime område der trækker Danmark i den gode ende.

Og en af årsagerne kan også være, at vi ikke er med i Euroen. Vi er ikke underlagt Den Europæiske Centralbanks politikker.

(Der kan være flere, men kan ikke lige komme på dem nu)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. marts 2015 af Andersen11 (Slettet)

#1

Du bruger ordet "såfremt" på en underlig måde. Ordet betyder "hvis" i betydningen "under forudsætning af".


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. marts 2015 af Stats

Ok... Jeg har altid anvendt ordet som:

Vi har også [...] ⇔ Såfremt har vi [...]
Hvor såfremt bliver anvendt ved en opbyggende argumentation...

Jeg har nok anvendt ordet forkert i mange sammenhænge så ^^

Jeg kommer fra laveste klasse, hvilket vil sige, at min mor ikke har nogen uddannelse (og ej heller ikke en fuldført folkeskole). Min far har gennemført folkeskolen, mens uddannelsen var igennem hans fars kammerat (Du ved, man går hen og banker på mesters dør, og spørger om han vil have en god mand til at arbejde for en....)

Hverken min far eller mor har kunne hjælpe mig med det faglige

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (1)

Svar #4
18. marts 2015 af Andersen11 (Slettet)

#3

Ja, jeg har bemærket din brug af ordet "såfremt" i flere andre tråde inden for de sidste par uger.

Ovenfor ville "derfor", "således", eller "endvidere" være bedre ord.

Dine forældre er vel omtrent på min egen alder, og jeg synes ikke, at jeg kan nikke genkendende til den beskrivelse. At lære dansk er vel fra et vist trin et spørgsmål om selv at arbejde intensivt med stoffet.


Skriv et svar til: Konkurenceevne

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.