Historie

Historiopgave om Pompeji

30. januar 2015 af vokslos (Slettet) - Niveau: C-niveau

Jeg skal skrive en historieopgave om Pompeji, hvor jeg skal besvare følgende to spørgsmål. Jeg synes spørgsmålene minder rigtig meget om hinanden, og da jeg både skal skrive om leveforhold, handel og sociale klasser under analysen, kan jeg ikke rigtig gennemskue hvad det er jeg skal skrive i redegørelsen. Håber nogen kan komme med en idé til hvad jeg kan skrive i redegørelsen, da den skal fylde 3 A4 sider.

Der ønskes en redegørelse for byen Pompejis udvikling i Romerriget op til Vesuvs udbrud i 79 e.kr.

Dernæst ønskes en analyse af hvordan samfundet i Pompeji var, især med henblik på leveforhold, handel og de sociale klasser.


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. februar 2015 af Mrninja

Det lyder da egentlig meget lige ud af landevejen. Du kan skive om indbyggertallet, landbrugets udvikling, indvandring, økonomien. o.s.v. Det kan f.eks. være at du bruger det til at konkludere at det var en by i vækst eller forfald, eller en by med et strategis formål, eller hvad du finder frem til.


Skriv et svar til: Historiopgave om Pompeji

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.