Matematik

Sansynlighed

31. januar 2015 af Emilievest (Slettet) - Niveau: 7. klasse
Hej jeg har virkelig hurtigst muligt brug for hjælp:)

En mand tilbyder dig 1 mio. Kroner hvis du kan gætte hvilket tal han tænker på mellem 1 og 20 hvad er sandsynligheden for, at tallet er
7 ell. 8
Du gætter forkert
Et kvadrat-tal

Det var de 3 spørgsmål håber i vil vise Hvordan man gøre og give svarene så jeg kan det næste gang
Tak på forhånd håber jeg får svar hurtigt

Brugbart svar (0)

Svar #1
31. januar 2015 af peter lind

Generelt, du skal finde antal gunstige udfald divideret med antal mulige udfald. Antal mulige udfald er her 20.

Hvis du spørger om sandsynligheden for at udfaldet er 1 er der kun et gunstig udfald nemlig 1.

Når du spørger om kvadrattal skal du se efter hvor mange kvadrattal, der er mellem 1 og 20 og så dividere du med det med 20.


Svar #2
31. januar 2015 af Emilievest (Slettet)

Ok tusind tak men forstår nu stadig ikke helt;(

Brugbart svar (0)

Svar #3
31. januar 2015 af Galo1s (Slettet)

Sandsynligheden for at manden tænker på 7 eller 8 er 2/20=1/10, da der er to gunstige udfald, nemlig 7 og 8, af 20 mulige. Sandsynligheden for at du gætter forkert er 19/20; der er nemlig kun ét korrekt svar. Man ser her på den komplementære hændelse, så P(du gætter forkert)=1-P(du gætter korrekt)=1-1/20=19/20. Det sidste spørgsmål: 1,4,9,16 er kvadrattallene imellem 1 og 20, så sandsynligheden for, at tallet er et kvadrattal er 4/20=1/5.


Svar #4
31. januar 2015 af Emilievest (Slettet)

Tusind tak forstår godt nu

Skriv et svar til: Sansynlighed

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.