Afsætning

Pris elasticitet - SRP hjælp

01. februar 2015 af adeald (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hejsa, jeg skriver SRP i Afsætning og i Virksomhedsøkonomi lige pt. Jeg skriver om konsolspilmarkedet i Danmark. Med fokus på video spil til iPhone/Android osv. Jeg har taget udgangspunkt i virksomheden Kiloo A/S. (SKaberen af subway surfers) 

Jeg er nået til den del af min opgave hvor jeg vil lave en markedsanalyse, herunder ville jeg bruge porters five forces til at analyse de forskellige elementer som kan være hæmmende for den virksomhedens konkurrence. 

Herunder Truslen fra substituerende produkter, havde jeg tænkt mig at komme ind på  hvor væsentlig en faktor pris er når det kommer til substituerende produkter på dette markedet. Derfor ville jeg regne ud hvor pris elastisk produkterne og hvor pris følsom markedet er. Men jeg har bare inge idé hvilke tal jeg skal gå efter. Jeg ved godt hvad jeg skal bruge for at beregne elasticiteten ud. Men jeg ved ikke hvilke hvor jeg kan finde de tal som jeg skal tage udgangspunkt i. :( er der nogen der kan hjælpe? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
01. februar 2015 af Stats

Det tror jeg sQ ikke du kan finde nogen steder....

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #2
14. februar 2015 af lilililson (Slettet)

Prøv i deres annualreports :)


Skriv et svar til: Pris elasticitet - SRP hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.