Dansk

hvordan skriver man et læserbrev

03. februar 2015 af sahar89 (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Hej

jeg skal skrive et læserbrev ud fra en tekst jeg har læst. Næstekærlighed i frit flad, da det er længe siden jeg har skrevet et, ved jeg ikke hvordan man gør eller hvordan man skal starte. Jeg skal selvfølgelig også argumenter til det..

På forhånd tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. februar 2015 af Mundo

Det er en god ide at starte med at beskrive tekstens hovedpointer. Fx "I artiklen Næstekærlighed i frit fald beskriver/ påpeger (Forfatters navn) ...". Og så efterfølgende skrive din egen mening om det. Det kan fx være med sætninger som "Artiklen får mig til at tænke på..." eller "Jeg har selv oplevet XXX og er derfor af den opfattelse at..." eller lignende. Du behøver ikke at være fuldt ud enig eller uenig i tekstens pointer. Du kan give udtryk for, hvilke dele du er enig i og hvilke du er uenig i og komme med argumenter. Du kan også kommentere artiklens argumenter, fx hvis der er nogle af argumenterne, du ikke synes er holdbare, eller at teksten er for generaliserende eller lignende.


Skriv et svar til: hvordan skriver man et læserbrev

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.