IT

Hvilken computer skal jeg vælge?

03. februar 2015 af Camolla117 (Slettet) - Niveau: 10. klasse

Hej alle sammen!

Jeg skal starte på HHX efter sommerferien og overvejer at købe ny computer da min gamle snart godt kunne trænge til at blive skiftet ud, så jeg håber der er nogle kloge hoveder der har tjek på det der med computere.

Jeg har overvejet en MacBook, men er ikke helt overbevist, da de er ret dyre og da man skal hen og købe officepakken specielt til MacBooks til 1000,- oveni. Det ligger lidt udenfor mit budet, som helst vil blive på omkring de 4000.

Den skal være let, og helst ikke for stor (13 eller 14 tommer), og så vil jeg gerne have DVD drev også. Jeg hverken hvilket computermærke jeg skal kigge efter eller om der er nogle der er bedre til HHX'en end andre, så jeg ville sætte stor pris på at få nogle forslag ;D

Håber der er nogle der kan hjælpe!!

Mange venlige dejlige hilsner Camolla


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. februar 2015 af peter lind

Jeg vil anbefale at du købr en maskine med windows. Der er flere programmer til windows og også flere gratis programmer. Det bliver meget svært at finde en maskine, der ikke har DVD drev. Så skal du i hvert fald ned til helt små maskiner.

Jeg kan ikke fordrage microsoft. Dets forretningsmoral tåler ikke et nærmere eftersyn. Hvis du vil undgå det kan du prøve at finde en maskine, der kører linux. Eneste hage ved det. Der er nok ikke ret mange på gymnasiet,der bruger det.


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. februar 2015 af htxstudenten (Slettet)

#1

Uenig. Hvis du primært tænker på at mac ikke har styresystemet windows, så kan man nemt installere windows på mac'en, som jeg selv har gjort.


Svar #3
03. februar 2015 af Camolla117 (Slettet)

Koster det ikke penge oven i?


Brugbart svar (0)

Svar #4
03. februar 2015 af htxstudenten (Slettet)

At få windows på mac? Næ.


Svar #5
03. februar 2015 af Camolla117 (Slettet)

Men jeg har fået atvide at man skal købe officepakken til mac oveni, og at det koster 1000 kroner, for at bruge wordmat?


Brugbart svar (0)

Svar #6
03. februar 2015 af htxstudenten (Slettet)

Wordmat bruger jeg ikke.

Mac eller normal bærbare, der er lavet af genbrugsmateriale? Der er mange alternative programmer, dem kan du bruge uden at betale noget.


Brugbart svar (0)

Svar #7
03. februar 2015 af Stats

Lad dog være med at købe det apple skrammel... Det eneste du betaler for er mærket.

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #8
03. februar 2015 af htxstudenten (Slettet)

Selvfølgeligt betaler man for mærket. Hvad med samsung, betaler man mon ikke også for mærket? Macbooks er dyre, ja. Men kvalitet, design og et fedt gratis styresystem får man også. Hvorimod windows xp, 7 osv. koster en del.

Hvis man skulle kigge på det vigtigste som windows mangler, så er det sikkerhed. Windows kan nemt få virus, malware osv. Men Apples styresystem er næsten uigennemtrængelig for viruser osv.


Brugbart svar (0)

Svar #9
03. februar 2015 af Stats

htxstudenten 
Uenig. Hvis du primært tænker på at mac ikke har styresystemet windows, så kan man nemt installere windows på mac'en, som jeg selv har gjort.

Camola117
Koster det ikke penge oven i?

htxstudenten 
At få windows på mac? Næ.

htxstudenten
 Selvfølgeligt betaler man for mærket. Hvad [...] Hvorimod windows xp, 7 osv. koster en del.

Enten så lyver du, ellers så har jeg misforstået noget her...

Apple er særlig god til at give kunderne en oplevelse.
[Råstoffer] → værdiskabelse → [produkter] → værdiskabelse → [service] → værdiskabelse → [oplevelse]

Derfor kan jeg ikke stå inde for produktet. Såfremt er der mange programmer som ikke fungere på Mac. Mange programmer som skolen anvender. Apple har sandsynligvis et forskningscenter, der kun fokusere på, hvordan man kan lave promotion endnu bedre. Det fanger dig i deres mediespil, og du bliver således ikke i stand til at tænke rationelt. (det kan godt være at der er nogen der er gode, men de er stadig til overpriser)

mht. virus osv., så er det forbrugeren der benytter sig af forkerte programmer. Der er her tale om en fælles enhed, der både indgår i Apple og Windows. Der findes såfremt gode virus programmer som kan forhindre disse...

Kan kun give Thumbs up til samsung. Dette selskab giver konkurrence for Apple. Uden det selskab, ville Apple kunne føre monopolistisk konkurrence, hvilket vi i Danmark og det meste af verdenen ikke går ind for.

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #10
03. februar 2015 af htxstudenten (Slettet)

Smatty jeg kan ikke forstå dig?

Som nævnt tidligere, så kan man få windows på mac, og så kører alle de windows programmer normalt på den. Du forklarer stadig ikke hvorfor du ikke kan lide Apple, dog insisterer du på at deres produkt ikke er godt?

He-he

Du nævner noget med ''virus programmer'', måske mener du antivirus programmer (der er stor forskel). Hvis du har fordybet dig inden for IT, så ved du vel, at antivirus programmer hjælper kun og kun en lille smule mod viruser, og disse selskaber er kun ude efter at tjene kassen og lader deres kunder tro at de faktisk bliver beskyttet mod malware osv.


Brugbart svar (0)

Svar #11
03. februar 2015 af Stats

Apple forsøger at opnå monopol, hvilket ikke er acceptabelt. Jeg insistere ikke på noget... Jeg fortæller blot, at man giver overpriser, og Apples promotion er på grænsen til det uacceptable.

(man kunne her, være fristet til at spørge psykologer, om hvad de syntes om Apple og deres måde at føre sig frem på)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #12
03. februar 2015 af Stats

Jeg interessere mig ikke for IT, og Tja - Antivirus programmer, så... Ethvert selskab vil tjene penge, og jeg nægter at tro, at de kun er ude på, at få køberen til at tro at de er beskyttede..

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #13
03. februar 2015 af htxstudenten (Slettet)

He-he

At et firma gerne vil opnå monopol er jo dets primære mål? Desuden vil samsung og alle andre også det. Hvis du mener at deres produkter er dyre, så skulle du kigge på deres salg, de har fået over 100 milliarder i overskud kun i de 3 måneder! Kan du sammenligne dette succefuldt firma med nogen? Nej. Smatty research lidt, og så kan vi fortsætte vores diskussion.

At du nægter at tro er jo i sidste ende dit valg. Som sagt, research lidt og så kan vi fortsætte vores diskussion.


Brugbart svar (0)

Svar #14
03. februar 2015 af Stats

Jeg ved godt at de har fået et historisk overskud på de 3 måneder. Monopol skal ikke være i nogens interesse. Overhovedet!

Du siger: Hvis du mener at deres produkter er dyre, så skulle du kigge på deres salg
Dernæst: de har fået over 100 milliarder i overskud kun i de 3 måneder

Tja, min "påstand" viser sig vel stadig korrekt (følger skam med, hvad der sker ude i verdenen)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #15
03. februar 2015 af htxstudenten (Slettet)

At de har fået 100 milliarder i overskud i så kort tid, betyder at kunderne elsker deres produkter herunder priser. At de får overskud betyder vel at de er succefulde. Dermed er din ''påstand'' forkert.


Brugbart svar (0)

Svar #16
03. februar 2015 af Stats

#13

Lad venligst værre med at rette i dit indlæg hele tiden...

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #17
03. februar 2015 af htxstudenten (Slettet)

Hvis du er utilfreds med denne funktion, så skulle du klage til SP, eller så skulle du lave din egen side, hvor du fjerner denne funktion. At jeg retter i mit indlæg er der ikke noget galt ved. Det er SP, der bestemmer her og ikke dig.


Brugbart svar (0)

Svar #18
03. februar 2015 af Stats

#17
Et enkelt link, til at vise hvordan de skaber oplevelse for kunden:
https://www.youtube.com/watch?v=TGEsO_XV0K8
(Dette skaber merværdi)

Deres promotion:
https://www.youtube.com/watch?v=FglqN1jd1tM
(De fleste mennesker vil gerne have det samme som kendte mennesker har)

Prisen
6000 - mange tusind kroner..
(Tja. Prisen giver også udtryk om, at det er til kendte mennesker)

Man har også hørt om personer, der har givet deres nyre væk, for et apple produkt...
Jeg mener selv, at dette giver et indtryk af, at det ikke er produktet du betaler for - Nej, det er sQ at kunne komme med i et fællesskab

Det som jeg skrev i #16 gjorde jeg fordi, at hver gang du rettede, så skulle jeg til at skrive... Når jeg så blev færdig, da kopirede jeg min tekst. Trykkede F5, og fandt ud af, at jeg skulle rette lidt i den gamle

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #19
03. februar 2015 af htxstudenten (Slettet)

Jeg orker at se videoer. Du kunne eventuelt fortælle hvad de viser. At du ikke vil se sandheden med dine øjne kan jeg ikke gøre noget ved. ''Man har også hørt om personer, der har givet deres nyre væk, for et apple produkt...'' sjovt. Det siger bare hvor dumme folk er, at give sit nyre bare for noget værseligt? Der kommer snart rygter om at folk vil give deres øjne for et Apple produkt! Der er rygter over alt, hvis man vil lytte til alle rygterne, så er der ikke ende, rygter opstår altid. Dyrt, og? ''(Tja. Prisen giver også udtryk om, at det er til kendte mennesker)'' Det vil der altid være nogen mennesker, der gør. Til Apple eller andre. Apple er et godt og succefuldt firma, om du vil indse det eller ej. Dokumentation findes over alt. 


Brugbart svar (0)

Svar #20
03. februar 2015 af Stats

Det samme gør der med min "påstand" om, at du betaler alt for meget i forhold til hvad du får.

Ja, apple er succesfuldt.

Nyre historien kan læses her:
http://politiken.dk/udland/ECE1590127/17-aarig-dreng-solgte-sin-nyre-for-en-iphone/

(Gider ikke at diskutere mere. Man kan blot konkludere, at Apple er blevet en ny "religion" for nogen mennesker)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Forrige 1 2 Næste

Der er 24 svar til dette spørgsmål. Der vises 20 svar per side. Spørgsmålet kan besvares på den sidste side. Klik her for at gå til den sidste side.