IT

MacBook Air eller Pro ?

03. februar 2015 af Mf98 (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Hej! Jeg skal købe en MacBook, men ved ikke om det skal være en Air eller Pro..

siges at Air er bedre.

Men hvilken vil være bedst til en elev?

Altså hvilken "passer" mest til skolen?

Hilsen Fadime


Brugbart svar (1)

Svar #1
03. februar 2015 af Stats

Apple passer generelt ikke til skolen

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #2
03. februar 2015 af MaibritG

Så synes jeg, at du skal vælge en PRO. Der får du også mest value for money (i Apple regi).

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #3
04. februar 2015 af Mf98 (Slettet)

#1 Men har Apple ik alt? når det kommer til programmer osv? :)

#2 Er det ikke også noget med at PRO er bedre end Air? Ved du enlig forskellen ? :)


Brugbart svar (1)

Svar #4
04. februar 2015 af MaibritG

#3, Det afhænger naturligvis af hvad du skal bruge den til. Apple har sådan en sammenlignings funktion, http://www.apple.com/dk/mac/compare/notebooks.html, hvor du kan se, at der er en større processor i PRO'en kontra i Air-udgaven. Det vil sige at PRO'en højst sandsynligt er hurtigere. Dertil har PRO'en (uden Retina-skærm) også et CD-drev.

Men har Apple ik alt? når det kommer til programmer osv? :)

Ja og nej. Det er ikke alle programmer, der er Mac-kompatible, men så kan du jo bare køre Windows på maskinen samtidigt med, at du kører OS X (Apples styresystem). Jeg brugte det selv på HTX (via Virtualbox) for at kunne køre MathCAD. 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #5
04. februar 2015 af Mf98 (Slettet)

#4 hmm okay.. tak for det. Skal lige tænke over det :)

Mvh Fadime


Brugbart svar (0)

Svar #6
19. marts 2015 af bananamitris (Slettet)

#1

Ikke enig, jeg har haft en macbook i halvt år, og ingen problemer indtil videre, jeg ved ikke hvad du har mod Apple, selv Apple har sagt at macbooks' primære brug er skolen. Og hvis de ikke var til skolen hvad var de SÅ til? Få styr på dine facts inden du fortæller noget vrøvl.

#2

Pro modellen med cd-drevet er drevet med ældgammelt hardware, som knap nok kan køre noget i dag. Processoren er ældgammel, harddisken er laaangsom og for ikke at nævne intel grafikken 4000, puuuha, ubrugelige hardware...

#0

mener at den skal primært bruges til skolen. Her vil jeg sige tag air modellen, da den har en bedre grafikkort, processor, design, vægt og TRÅDLØST wifikort mm.

Og til maibrit, gHz'ene er ikke altid de afgørende i hvor hurtig en bærbare er


Brugbart svar (0)

Svar #7
19. marts 2015 af MaibritG

Og til maibrit, gHz'ene er ikke altid de afgørende i hvor hurtig en bærbare er

Ikke nødvendigvis, men min erfaring når jeg sammenligner min PRO-model (2011) med en  "ældgammel processer, laaangsom harddisk og .... ja med alt det ubrugelige hardware, så er den mindst lige så hurtig som de nye air-modeller. Selv min MacBook Combo-model (2006) er konkurrencedygtig i den sammenhæng. Men okay, jeg bruger også primært mine Macs til grafiske programmer som Photoshop, InDesign og Illustrator.

Men igen, det handler om hvad man selv har behov for. Jeg mener forsat, at der er mere value for money-værdi i PRO-udgaven. Air-udgaven er da en fin lille maskine, men jeg er ikke voldsomt imponeret over den.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #8
19. marts 2015 af bananamitris (Slettet)

Jeg håber ikke at du også mener benchmarks'ene lyver? denne pro model var slet ikke i nærheden af at være lige så hurtig som air modellen (2014), men nu er der kommet en ny forbedret air udgave (2015). Og hvad med 'den nye model', som du sagde?

''Jeg mener forsat, at der er mere value for money-værdi i PRO-udgaven. Air-udgaven er da en fin lille maskine, men jeg er ikke voldsomt imponeret over den.''

Hvis du har kigget på pro modellens hardware, så havde du slet ikke sagt det.


Skriv et svar til: MacBook Air eller Pro ?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.