Virksomhedsøkonomi (VØ el. EØ)

Hvordan påvirkede finanskrisen de danske virksomheder?

04. februar 2015 af TheTester (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej allesammen.

Jeg sidder og skriver SRP, og min analyse går ud på at analysere finanskrisens effekter på en virksomhed. Her har jeg så valgt Vestas Wind Systems.

Jeg skrev til min lærer, hvorledes jeg skulle gribe det an, hvortil hun svarede at jeg skal kigge på de forskellige nøgletal(AG, OG, AOH, EKF osv), og se hvad der er sket og så skal jeg se om der er en sammenhæng mellem det og finanskrisen. 

Men hvordan gør jeg det? Hvordan kan jeg se om det er finanskrisen der forårsagede at afkastningsgraden faldt osv?

Jeg har regnet nøgletallene og kan se de selvfølgelig alle har udviklet sig negativt, men jeg ved ikke hvordan jeg kan se om det er finanskrisens skyld?

Håber i forstår spørgsmålet.

På forhånd mange tak


Brugbart svar (0)

Svar #1
05. februar 2015 af Stats

Man kan sammenligne de offentlige finanser med resultatopgørelsen for en virksomhed

Inddrag evt. relevante nøgletal (arbejdsløshed, inflation, valuta, bnp, lønniveau osv.)

Se derefter om der er en sammenhæng.. 

OBS: Der kan være tale om tilfældighed

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #2
06. februar 2015 af TheTester (Slettet)

Mange tak for svaret Smatty :)

- men hvordan tjekker jeg de offentlige finanser og det? Gætter på at det er inde på danmarks statistik, men det kan jeg ikke lige finde ud af at bruge.. :/


Skriv et svar til: Hvordan påvirkede finanskrisen de danske virksomheder?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.