Studievalg og videregående studie

Linje med design og matematik? Erfaringer.

08. februar 2015 af Bookeater

Hejsa

Jeg går i 8. klasse og er begyndt at spekulere  på, hvad jeg videre vil efter folkeskolen. Jeg ved ikke hvad jeg gerne vil uddanne mig til, men enten skal det være noget med fysik/kemi, eller noget helt andet og kreativt med noget design. Så fandt jeg en linje på STX der hedder: Matematik A, Fysik B(kan hæves til A), kemi B og Design B.

Hvis der er nogen, som har/har haft en lignende/den samme linje, kan i så dele lidt erfaringer og sige, hvad i synes/syntes om den?

Jeg har et snit på 9.72 efter 1. standpunkt, så tænker ikke dette bliver et problem, som det ser ud nu

Mvh Bookeater


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. februar 2015 af Albas1

Du kan også vælge HTX som har både en biokemi og science-linje. I biokemi linjen kommer du til at have Matematik A, Kemi A (og Biologi B), imens du i science linjen får Matematik A og Fysik A. 


Svar #2
08. februar 2015 af Bookeater

Har også tænkt på noget i den stil, men vil også gerne have Design som en del af studieretningen :)


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. februar 2015 af Albas1

Hmm, jeg er sikker på at HTX har faget Design - om det var muligt at vælge som valgfag, kan jeg dog ikke huske. Spørg evt. studievejlederen på din skole. :)


Svar #4
08. februar 2015 af Bookeater

Det er selvfølgelig rigtigt:)

Må nok heller få spurgt vejlederen.

Tak


Brugbart svar (0)

Svar #5
08. februar 2015 af Albas1

Der er dog også en linje der hedder teknologi og design på HTX. Så hvis du beslutter dig for det, frem for det det naturvidenskabelige, er der også den mulighed. De har så vidt jeg husker fysik og kemi på B-niveau. 


Skriv et svar til: Linje med design og matematik? Erfaringer.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.