Studievalg og videregående studie

kvote 2

12. februar 2015 af OnceUponATime

Hvordan søger man ind på kvote 2 på optagelse.dk?

Jeg synes, at det ser ud til, at det hele foregår gennem kvote 1?


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. februar 2015 af Moderatoren


Svar #2
12. februar 2015 af OnceUponATime

#1 Nej det gør det ikke rigtigt.

Der står bare, at for at blive vurderet gennem kvote 2, kan man dokumentere alt muligt.

Men den uddannelse jeg vil søge ind på gennem kvote to, ser kun på gennemsnittet af de adgangsgivende fag, og derfor har jeg ingen erfaring eller andet som jeg kan dokumentere. Jeg har kun mit eksamensbevis, hvorfra jeg vil vurderes gennem kvote 2. Jeg kan bare ikke se, hvordan de skal vide, at jeg gerne vil vurderes gennem kvote 2, før jeg vil vurderes gennem kvote 1?

vh


Brugbart svar (0)

Svar #3
12. februar 2015 af PSXL

Du kan søge optagelse allerede nu. Fristen for kvote to er d. 15. marts. Derefter søger man kun kvote 1.
Hvad vil du søge ind på?


Svar #4
13. februar 2015 af OnceUponATime

Ja, jeg er godt klar over, at jeg skal søge nu, hvis jeg vil have forhåbninger om at komme ind gennem kvote 2. Men mit problem er hvordan.


Brugbart svar (0)

Svar #5
15. februar 2015 af PSXL

#4 det står i den vejledning, som #1 sendte dig. Endda meget tydeligt. Hvis alle dine karakterer står i dit eksamensbevis, så skal du bare sende det ind. Hvis du har suppleret/taget fag om, står de ikke nødvendigvis i dit eksamensbevis, men på enkelte beviser, som du har fået tilsendt. De ved godt, at de skal kigge på de adgangsgivende fag, når du søger ind allerede nu. 


Svar #6
15. februar 2015 af OnceUponATime

Jeg har jo ikke modtaget mit eksamenbevis? Men jeg vil stadig gerne søge ind gennem kvote 2? Så hvordan, helt præcist, skal de vide, at jeg søger ind gennem kvote 2, når mit eksamensbevis først modtages i slutningen af juni?


Brugbart svar (1)

Svar #7
16. februar 2015 af PSXL

Taget fra 

http://www.sdu.dk/uddannelse/optagelse/optagelse_og_vejledning/ofte+stillede+sp%C3%B8rgsm%C3%A5l#Betinget optag (eksamen) 

Kan jeg søge kvote 2, når jeg afslutter min adgangsgivende eksamen i sommeren 2015?
Du kan sagtens søge om optagelse selvom du først afslutter din adgangsgivende eksamen til sommer. Du skal bare huske at vedlægge dokumentation fra din skole om, at du kommer til at opfylde de specifikke adgangskrav.

 De ved, at du gerne vil vurderes i både kvote et og kvote to, når du ansøger inden ansøgningsfristen for kvote to.


Svar #8
17. februar 2015 af OnceUponATime

#7 Lyder rigtig godt!

Tak skal du have.


Brugbart svar (0)

Svar #9
17. februar 2015 af PSXL

#8 Held og lykke! Hvilket studie søger du ind på?


Skriv et svar til: kvote 2

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.