Matematik

12 i problemregning

12. februar 2015 af Folkesk - Niveau: 8. klasse

Hvor mange fejl må man have for at få 12 i FSA problemregning? 


Brugbart svar (0)

Svar #1
12. februar 2015 af Ninsemus (Slettet)


Matematisk problemløsning

For at få -3, så må man have 0 rigtige.
For at få 00, så må man have i mellem 1 og 16 rigtige.
For at få 02, så må man have i mellem 16 og 30 rigtige.
For at få 4, så må man have i mellem 30 og 48 rigtige.                                                                                     For at få 7, så må man have i mellem 48 og 69 rigtige.
For at få 10, så må man have i mellem 69 og 83 rigtige.
For at få 12, så må man have i mellem 83 og 100 rigtige.

Det kan varierer en smule fra år til år :)

Mvh. Nina


 


Brugbart svar (0)

Svar #2
12. februar 2015 af Bookeater

Jeg forstår virkelig ikke man må nøjes med så få point for at få 12, jeg fik det (går i 8.) med 90 point, og troede jeg lå på vippen til 10!

Brugbart svar (0)

Svar #3
12. februar 2015 af Andersen11 (Slettet)

Hvad der måske er mere alarmerende er, at man for at bestå med en karakter på 02 kan tillade sig at lave fejl i mere end 80% af tilfældene. Det viser vel lidt om, hvor lavt overliggeren for at bestå er sat.


Brugbart svar (0)

Svar #4
12. februar 2015 af OliverHviid

Det er jo næsten ikke muligt at dumpe... 


Svar #5
12. februar 2015 af Folkesk

Tusind tak for hjeres hjælp! Og specielt til dig, Nina, for skalaen. Forsat god dag. Får højst sandsynligt 12 :)


Brugbart svar (0)

Svar #6
26. februar 2017 af ismand123

Det går ikke efter hvor mange rigtige du får. Det går efter hvor mange point. Point systemet er bygget op så du kan få 1-4 point i hver opgave.

Det vil sige at hvis du regner en opgave ud, men du får det forkerte svar men den rigtige udregning vil du stadig kunne få point. Der er forskellige antal point i alt, men fra prøve til prøve vil det typisk ligge mellem 70-100.

Alt efter hvor svær prøven har været vil undervisningsministeriet herefter ligge pointskalaen ud. De går efter at 10% af Danmark får 12-taller derfor vil de ligge den alt efter hvor godt Danmark har klaret sig.

Censor/lærer kan så til sidst give dig lidt ekstra point alt efter hvor flot din opsætning og forklaringer har været. Det vil sige at hvis du ligger og mangler 2 point for at få karakteren højere kan censor/lærer give dig dem som en slags "bonus" fordi at de mener, udfra opgaven, at du har fortjent det.

Ellers spørg din matematik lærer, han/hun kan forklarer dig det.


Brugbart svar (0)

Svar #7
26. februar 2017 af OliverHviid

Bemærk at denne tråd er over to år gammel.


Brugbart svar (0)

Svar #8
11. januar 2022 af Signehjorth

Hej.

Jeg har lige haft termins prøve i matematik.

Nogen der kan hjælpe mig med, hvordan karekter foregår i problemregning matematik? Min opgave går til 65 points, men forstår ikke hvor mange point jeg skal have for at få 4, 7, 10 eller 12. 


Brugbart svar (0)

Svar #9
14. januar 2022 af OliverHviid

Ignorer den vedhæftede fil; det var en fejl, men for at svare på dit spørgsmål, så er der ingen af os der kan sige hvilken karakter du kommer til at få.

Vedhæftet fil:Udklip.PNG

Skriv et svar til: 12 i problemregning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.