Almen studieforberedelse (AT)

Hjælp til emne i AT

17. februar 2015 af Nicolameyer (Slettet) - Niveau: A-niveau
Please kom med en masse ideer!
Emnet i år er kommunikation - muligheder og begrænsninger.
Jeg har indtil nu valgt fagene tysk A og samf B. Kan dog stadig ændres.
Ville være lykkelig hvis der var nogen der kom med et par ideer :-)

Brugbart svar (0)

Svar #1
17. februar 2015 af pinklife (Slettet)

Når du har valgt fag må du da også have haft nogle overvejelser. :) Ellers så tag et kig i ressourcerummet, der er rigtig mange idéer.


Svar #2
17. februar 2015 af Nicolameyer (Slettet)

Jeg overvejede reklamer, men min lærer mente ikke det var passende for samf. 

HAr også tænkt på sociale medier, men er i tvivl om hvilket område man kunne tage udgangspunkt i. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
17. februar 2015 af pinklife (Slettet)

Sociale medier med fagene tysk og samf?
Hvor kommer det tyske til udtryk i det emne? :)

Sociale medier ville nok nærmere passe sig ind under dansk og samf end tysk og samf. 


Svar #4
17. februar 2015 af Nicolameyer (Slettet)

Ja, men det fordi ejg er på tysk skole og har tysk modersprog.. så det lige som dansk ved mig.. men kan også vælge dansk, ved bare ikke hvilket emne


Brugbart svar (0)

Svar #5
18. februar 2015 af Boonoboo (Slettet)

I stedet for at tage udgangspunkt i et emne, og derefter vælge dit område, kan du også starte med at tage udgangspunkt i en case, og så undersøge om du kan knytte det til et emne. Du siger du gerne vil bruge tysk, så du kan f.eks. undersøge cases, hvor Tyskland eller det tyske sprog spiller en central rolle. Husk også, at AT ikke er centreret om at præsentere viden, men om hvordan du bruger den. Når du kommer frem til dit emne, bør du overveje hvordan du kan arbejde med det. Hvilke analysetyper og teorier kan du bruge?


Skriv et svar til: Hjælp til emne i AT

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.