Eksamensforberedelse

Underemner til: "Om at ytre sig"

18. februar 2015 af Sumsar3320 - Niveau: 8. klasse

Hejsa. Jeg har projektuge og vi har overemnet: "At ytre sig" Derfor vil jeg gerne bede om forslag til ideer som kunne være underemne, da min gruppe selv er blank på ideer. Tak på forhånd.


Brugbart svar (1)

Svar #1
18. februar 2015 af Mistique (Slettet)

- Muhammedtegningerne

- evt. kigge på baggrunden for at Danmark fik ytringsfrihed.

- Diktaturstater, evt. Nordkorea. Se på hvordan det er at leve i et land, hvor man ikke må ytre sig frit.


Svar #2
18. februar 2015 af Sumsar3320

#1

- Muhammedtegningerne

- evt. kigge på baggrunden for at Danmark fik ytringsfrihed.

- Diktaturstater, evt. Nordkorea. Se på hvordan det er at leve i et land, hvor man ikke må ytre sig frit.

Hvis vi så vælger det om feks Nordkorea, ville du så have nogle ideer til produkt?
 


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. februar 2015 af Mistique (Slettet)

Nej, jeg er ikke inde i hvilke produkter der bruges i folkeskolen.


Brugbart svar (2)

Svar #4
18. februar 2015 af Mistique (Slettet)

Da jeg gik i folkeskolen, lavede vi bare alle en fremlæggelse med et powerpoint show, og evt. en film.

Hvis i vælger Nordkorea, kunne i først og fremmest forstå hvorfor det er en diktaturstat, og hvad det vil sige. Men også sammenligne Nordkorea og Danmark, vise hvilke forskelle det gør for det enkelte menneske når man kan ytre sit frit imodsætning til ikke at kunne det.

Dokumentarfilmen "Det røde kapel" er meget god, og jeg tror også i vil kunne lide den.


Svar #5
18. februar 2015 af Sumsar3320

Okay det kunne være vi skulle prøve det . Tak


Skriv et svar til: Underemner til: "Om at ytre sig"

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.