Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Decideret uretfærdig karakter

18. februar 2015 af DånderBall (Slettet)

Jeg er virkelig uenig med min udgivede karakter og jeg mener helt klart at jeg fortjener højere.
02?? Virkeligt...

Vedhæftet fil: 02 SRP.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
18. februar 2015 af OnceUponATime

Du har kun skrevet 14 sider.

Skal en SRP ikke fylde 15-20 sider på en HTX?

Det er vildt utroligt, hvor få kildehenvisninger du har!

Du har skrevet bilag 8.2 men ikke indsat noget? Er det meningen?

Skrifttypen er meget lille, og du har ingen halvanden linjeafstand. Er det i orden?

1 sides konklusion. Mon det er meget, sammenlignet med at din diskussion er på 2 sider? Og at din redegørelse er på mindst 3 sider?

Desuden mangler du at nævne idehistorie på dit titelblad.

Det er hvad jeg kan sige dig om dit formalia. Hvis det alene er gået galt i formalie, er 02 da slet, slet ikke faire!! Men hvis den OGSÅ er gal med indhold, kan jeg godt se at et 02 måske er faire. De er meget hårde med SRP!! Jeg synes du skal snakke med din lærer og høre hvad læren har at sige, fordi du har svært ved at se begrundelsen for et 02.

På min skole har jeg hørt om en som har dumpet sin SRP, fordi personen glemte fodnoter. Du har så ikke glemt dem, men de er da ekstreeeemt få. Dit emne er måske svært at finde mange kilde til, men det er ikke ensbetydende med, at dine kildehenvisninger skal være så vildt få. Jeg kan dog alligevel ikke sige mig sikker. Måske går den en smule galt med indholdet, sådan at censor har vurderet det til at være væsentlige fejl, når der er mangler i indhold samt kildehenvisning samt formalie -> hvor kildehenvisning er meget alvorlig. But who knows. 


Brugbart svar (0)

Svar #2
18. februar 2015 af MaibritG

Skal en SRP ikke fylde 15-20 sider på en HTX?

På HTX hedder den som regel mellem 10-15 sider. Tilgengæld har HTX'erne også kun en uge til deres SRP. Så længden på opgaven er ikke problematisk.  

På min skole har jeg hørt om en som har dumpet sin SRP, fordi personen glemte fodnoter. Du har så ikke glemt dem, men de er da ekstreeeemt få. Dit emne er måske svært at finde mange kilde til, men det er ikke ensbetydende med, at dine kildehenvisninger skal være så vildt få.

Der er altså forskel på ikke at kildeangive og så angive få kilder. Der er jo ikke et bestemt krav om, at man minimum skal have 50 kilder i en SRP (eller i andre opgaver). Jeg synes mængden er ganske passende for dets indhold.

Til trådstarter:

Min anbefaling er også, ligesom #1 foreslår, at du kontakter dine vejledere omkring begrundelsen for karakteren. Mit bud er at der er for meget redegørelse og for lidt analyse. Samtidigt kan der også være lidt med den røde tråd mellem matematikdelen og idehistoriedelen. Det handler jo også om at få en samlet SRP og ikke to delopgaver, der smækkes sammen i én.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #3
18. februar 2015 af exatb

Der er så vidt jeg kan se ingen konklusioner i konklusionen. Man gentager de tekniske udredninger, og beskriver hvad Bentham og Kant mener. Hvornår kan man med fordel bruge Benthams model? Og hvornår bruger man Kant? Svarene på disse spørgsmål ville være konklusioner.

De to fag der er valgt, spiller ikke sammen. Matematikken har et særskilt afsnit om en teknisk indretning som ikke bidrager til belysning af etiske og moralske dilemmaer. De fag man vælger, skal på hver deres måde bidrage til opgavens besvarelse. 


Skriv et svar til: Decideret uretfærdig karakter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.