Studievalg og videregående studie

Politik og administration!

19. februar 2015 af Rasmushannibal (Slettet)

Dette spørgsmål går ud til jer der på nuværende tidspunkt læser på Politik og administations linjen på enten AAU eller RUC. 

Jeg er meget interesseret i at læse på Pol/Adm på universitetet, men jeg frygter alternativet, i tilfælde af at min snit ikke er godt nok. 

Jeg regner med et gennemsnit på omkring en 6-7 stykker, da den tværfaglige NF eksamen på første år gik dårligt. 

På UG's hjemmeside står der at alle på AAU blev optaget i 2014, men jeg kan stadig ikke forholde mig roligt til det, da jeg virkelig ønsker dette højt. 

Hvad er jeres vurdering? Hvor lå i selv henne da i søgte ind? 

På forhånd tak. 


Brugbart svar (0)

Svar #1
19. februar 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

AAU forventer at der er 140 pladser til september 2015[1]. Da der i 2014 blev optaget 78 (kvote 1+2), så er der vidst plads nok.

I 2014 rakte 6,0 i snit til optagelse på alle de fire bachelorretniner på RUC der giver adgang til linjen 'politik og administration'. To af dem optog endda alle dem der søgte.

Hilsen Lars

[1] http://www.aau.dk/uddannelser/bachelor/politik-administration/adgangskrav/


Svar #2
19. februar 2015 af Rasmushannibal (Slettet)

Hej Lars.

Tusind tak for det hurtige svar. Det hjalp en hel del mere end du sikkert tror. :-)


Skriv et svar til: Politik og administration!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.