Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Klage over SRP

20. februar 2015 af Rasmusworning (Slettet)

Hej, 

Her i forgårs fik jeg efter lang ventetid min SRP retur, hvilket mildest talt gav mig noget af et chock. Jeg fik karakteren 4 - som på mange måder er mig en gåde. Jeg havde som minimum forventet et 10-tal. Det skal siges, at jeg skrev i fagene samfundsfag A og historie A om Krisen i Ukraine. Jeg har derfor, efter jeg har fået feedback fra mine vejledere, tænkt mig at klage. Jeg ville virkelig sætte pris på, at én eller flere ville bruge lidt tid på at læse den igennem - og evt. komme med en umiddelbar vurdering. 

Jeg ved godt at SRP-karakteren ikke har noget at gøre med karakteren, man normalt får i de pågældende fag, men jeg får 10-12 i samfundsfag og historie. 

På forhånd mange tak! 

Mvh. Rasmus 


Svar #1
20. februar 2015 af Rasmusworning (Slettet)

Ville der være hold i en klage angående en karakterforøgelse? Eller er et 4-tal "retfærdigt"? 


Brugbart svar (0)

Svar #2
21. februar 2015 af [email protected] (Slettet)

Hvad skulle din begrundelse være for et bedre karakter ?


Svar #3
22. februar 2015 af Rasmusworning (Slettet)

Synes opgaven besvarer problemformulering. Kan ikke se, hvordan jeg ikke formår at analysere og diskutere.

Svar #4
22. februar 2015 af Rasmusworning (Slettet)

Ydermere synes jeg at der er en fin struktur i opgaven - men kom gerne med en begrundelse for / imod en karakterforøgelse.

Brugbart svar (0)

Svar #5
22. februar 2015 af UG124 (Slettet)

For at være helt ærlig, så tror jeg ikke at der nogen som vil læse en SRP igennem frivlligt. 


Svar #6
22. februar 2015 af Rasmusworning (Slettet)

Haha, det kan du have ret i. Muligvis hvis der er én, som interesserer sig emnet :)

Brugbart svar (0)

Svar #7
22. februar 2015 af Stats

Tja... Man kan sige, at der ikke står andet end NATO NATO NATO .... Bilag bør være for sig selv, og ikke tages med ind i din hovedtekst.. Side 25 ser det ud til, at du har copy-pastet fra en side, uden at give kilden... Internet kilder stemmer ikke overens hvorved man laver kilder...
(Har ikke læst din tekst færdig, men der kan være noget om, hvordan du laver kildekritik, hvilket kan gøre, at du måske kommer med forkerte delkonklusioner)

Er der lagt lige meget vægt på historie og samfundsfag? Du skal huske, at srp'en gerne skal have til formål, at gå ud over det faglige niveau...

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #8
22. februar 2015 af TrinteCalla (Slettet)

Hej Ramus

Man kan se du har brugt tid på din opgave. Derfor synes jeg at det er ærgerligt, at opgaven indeholder så mange grammatiske fejl. Derudover synes jeg ikke at du sætter nok fokus på Rusland's synspunkter og deres syn på hele sagen. Og jeg synes opgaven bære præg af, din egen holdning til "emnet", som jeg synes er meget antirussisk. Dine analyser af de citater du har fundet, synes jeg ren og skær mere minder om et resume end analyse. Visuelt synes jeg heller ikke den er så flot, måske bare min holdning. 

 


Svar #9
22. februar 2015 af Rasmusworning (Slettet)

Tak for svar begge to!

Kan sagtens se hvad I mener. Er de ting i nævner nok til at trække den ned på et 4-tal?

Brugbart svar (0)

Svar #10
22. februar 2015 af TrinteCalla (Slettet)

Jeg synes din karakter er berettiget. Et 4 tal er ikke urimeligt men på den anden side er 7 heller ikke. Jeg synes et lille 7 tal havde været ok. Men den er klart ikke til et 10 tal.

Ville ikke råde dig til at klage. Da din opgave er meget overfladisk :) 


Svar #11
22. februar 2015 af Rasmusworning (Slettet)

Ja okay, men et 4-tal trækker bare gennemsnittet en del ned, derfor ville et 7-tal virkelig betyde meget. Jeg har bare svært ved at se karakteren falde til 02, hvis jeg klager. På baggrund af det kan det vel kun forblive et 4-tal eller blive ændret til et 7-tal. Men jeg må lige tage en snak med mine vejledere :)

Brugbart svar (0)

Svar #12
22. februar 2015 af TrinteCalla (Slettet)

Ja tag en snak med vejlederen :)
Og kan SAGTENS forstå du klager over et 4 tal. Har også svært ved at se dig droppe ned på et 02 :)
Held og lykke!


Svar #13
22. februar 2015 af Rasmusworning (Slettet)

Mange tak! Jeg må krydse fingre for et lille 7-tal! :-)

Svar #14
22. februar 2015 af Rasmusworning (Slettet)

Et sidste spørgsmål - tror du at der bare er en lille chance for et karakteren ændres til 7? Eller er det helt udelukket? :-)

Brugbart svar (0)

Svar #15
22. februar 2015 af TrinteCalla (Slettet)

Ville sige det er ret usandsynligt d: Men kan ikke udelukke noget. Jeg synes du skal snakke med din vejleder, om der ville være nogen grund til at klage :)


Svar #16
22. februar 2015 af Rasmusworning (Slettet)

Det vil jeg gøre, tak for hjælpen :)

Brugbart svar (0)

Svar #17
22. februar 2015 af exatb

De taler du vælger skal ifølge problemformuleringen omhandle forholdet mellem Vesten og Rusland EFTER sovjetunionens sammenbrud. Det er udenfor opgaven at beskive noget fra 1947. Det skal være nogle taler der viser hvordan forholdet har udviklet sig fra 1991 og til i dag. Sådan læser jeg det i hvert fald. Har du ikke talt med vejlederne om opgaven, og om hvordan den skal løses?


Svar #18
22. februar 2015 af Rasmusworning (Slettet)

Jo har talt med dem angående den del. De synes, at det var fint at inddrage taler fra før Sovjetunionens sammenbrud til sammenligningsgrundlag, så tror ikke det er den del, som har trukket ned..

Brugbart svar (0)

Svar #19
23. februar 2015 af ElLegendo (Slettet)

Slettet

Svar #20
06. marts 2017 af Rasmusworning (Slettet)

 

Skriv et svar til: Klage over SRP

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.