Biologi

Er dette snyd?

22. februar 2015 af Twinkypinky (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hej, jeg har været så heldig at få 11 sideres læsning i en biologi bog for...
Og jeg er typen der tager noter til ALT om det så betyder, at jeg skriver hele bogen ind på min computer, som mine noter....
(Som jeg somregl gør, da dette fungere for mig)

Jeg ville bare lige høre om det så er snyd, hvis jeg har fundet noter online til den bog jeg skal læse i.
Noterne er mere eller mindre bare udpluk fra bogen, og er faktisk som jeg selv plejer at lave dem.
Jeg ænder og tilføjer selvfølgelig lidt i dem, alt efter hvad jeg mener jeg vil have med.
Jeg gør det enligt mest pga det er lettere end selv at skulle sidde og skrive præcis det samme.


Men kan dette betragtes som snyd, da det jo ikke er en pligt at tage noter?
 


Brugbart svar (0)

Svar #1
22. februar 2015 af MaibritG

Altså hvis det er noter til dig selv, og dermed noget, der ikke skal afleveres og vurderes, så er det ligegyldigt om du selv skriver noterne, henter dem fra andre steder osv. Her er det vigtigste, at du selv forstår noterne.

Og jeg er typen der tager noter til ALT om det så betyder, at jeg skriver hele bogen ind på min computer, som mine noter....

Pas på med at skrive alt for lange noter for så bliver det simpelthen for uoverskueligt for dig. Det er bare et godt råd. Hvis du laver afleveringer, så husk at være opmærksom på at du ikke skriver af efter bogen (også selvom at det kommer fra dine/andres noter) og at du angiver en kilde (til den primære litteratur).

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
22. februar 2015 af Twinkypinky (Slettet)

Okay, mange tak.

Det er nemlig noter kun til mig selv (Så man ligesom er bedre forberedt til timen og lige hurtigt kan slå op i sine noter hvis der er noget man skal forklare eller forstå)


Skriv et svar til: Er dette snyd?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.