Almen studieforberedelse (AT)

AT EKSAMEN YTRINGSFRIHED RELIGION OG DANSK

24. februar 2015 af larslarsen97 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej! Jeg er ved at skrive min endelige AT som jeg skal til eksamen i til sommer. Vores overordnet emne er kommunikation, hvor jeg har valgt ytringsfrihed(religion/dansk) i forhold til Charlie Hebdo skandalen. Problemet er, at jeg ikke kan finde materiale i forhold til religion. Jeg har en masse artikler, men jeg er usikker på hvad mit religions synspunkt skal være. Har i nogle idéer? I dansk har jeg valgt at analysere den franske præsidents tale i forhold til hvordan han kommunikere ud til sit folk og resten af verden. 

I forhold til religion har jeg tænkte, at man kunne undersøge om det er vigtigst at beskytte religion og religiøse mennesker, eller beskytte vores ytringsfrihed og ikke lade den undertrykkes. Men jeg mangler stadigvæk matriale og metoder til at begribe emnet...Som i nok kan høre, så sejler det hele lige nu og jeg kan ikke finde hovede og hale i noget af det lige nu...Jeg håber nogle af Jer kan komme på noget og hjælpe mig. 

På forhånd takkkk


Brugbart svar (0)

Svar #1
28. februar 2015 af juliefriis95 (Slettet)

Jeg har præcis det samme emne og fag som dig, og sidder i samme situation. Pt. sidder jeg også og leder efter matierale i religionsdelen - er du kommet frem til noget nyt? Er meget i tvivl om hvilken slags mateiale jeg kan bruge


Svar #2
01. marts 2015 af larslarsen97 (Slettet)

Nej, har ikke fundet noget endnu..Har overvejet at tage et billede fra Charlie Hebdo og analyser det? men aner ikke hvad det har meg reli at gøre...Amen religion var et dumt valg til AT


Brugbart svar (0)

Svar #3
08. marts 2015 af Nicolameyer (Slettet)

Jeg sidder med meget magen emne, blot med mohammedtegningerne. Har i fundet på nogle ideer?


Svar #4
10. marts 2015 af larslarsen97 (Slettet)

Nej desværre...Men jeg skal til vejledning torsdag og kan skrive hvad jeg finder ud af der :-) 


Brugbart svar (0)

Svar #5
17. marts 2015 af Nicolameyer (Slettet)

Har du fundet ud af noget? Jeg sidder nu og har planer om at analyse mohammedkarikaturen, men mangler en god tekst dertil. Har i evt en ide?


Svar #6
18. marts 2015 af larslarsen97 (Slettet)

Jeg tror jeg finder en video med en imam der prædiker omkring ytringsfrihed + en artikel om ytringsfrihed(igen en imam der snakker om det) og så  understøtter jeg det de siger med koran citater og kommer ind på noget blasfemi...

Jeg bruger fænomenologisk metode 


Brugbart svar (0)

Svar #7
25. marts 2015 af Nicolameyer (Slettet)

Hvordan har du formuleret din problemformulering? 


Skriv et svar til: AT EKSAMEN YTRINGSFRIHED RELIGION OG DANSK

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.