Dansk

Rettelse af Kronik

24. februar 2015 af Daisyangel (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hejsa er der en venlig sjæl som vil rette en del af min kronik

Teksten er følgende

Der vil altid være en mulighed for snyd, lige meget hvilken sport der er tale om. Jeg er ret sikker på, at der er ingen garanti for, at der overhovedet er nogen, der ikke har haft fingrene i krukken med forbudte midler. Dengang Lance Armstrong blev fremstillet for at have snydt i 7 år i træk, er det jo naturligt at man giver sejren videre til den næstbedste rytter. Men hvad nu hvis den rytter også har taget doping? Der ville altid være nogen som afspejler sig selv i sportsstjerner. Men hvis sportsstjernerne får overnaturlige evner, ville det ikke give nogen mening og afspejle sig i dem. Mette Skov Hansen siger selv, at; “Unge sportstalenter skal ikke føle sig presset til at indtage stoffer, fordi der er en kulturel forståelse af, at de skal, når alle andre også gøre det”. Hvilket jeg er fuldstændigt enig i, selvom doping er med til at styre de vigtige kropsfunktioner, fx bedre vejrtrækninger og begrænser træthed, hvilket medfører at man kan opnå forbedringer i præstationsevnen, skal man stadig være forsigtigt med doping. Sport kan blive usundt, hvis man er ekstrem med det doping. Det er svært at nævne alle ulemperne ved doping, for ifølge Rasmus Løppenthin er det en fordel for cykelrytterne at indtage doping. Kan cykelrytterne virkelig ikke holde til at cykle så meget uden doping?.


Selvom doping er snyd, skal cykelrytterne stadig presse sig fuldt ud, når de er dopet. Det er dog lidt ærgerligt, at man ikke kan komme med en konkret forklaring på, hvorfor man skal holde sig fra doping. Der bliver nødt til at være en grænse for doping, så det ikke bliver for farligt. Når man dyrker sport, er det vigtigste, at man dyrker den på lige vilkår, altså alle konkurrenter skal følge de samme regler.


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. februar 2015 af Stygotius

At aflever noget som andre har rettet for en, er også snyd


Svar #2
26. februar 2015 af Daisyangel (Slettet)

ok.

Skriv et svar til: Rettelse af Kronik

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.