Virksomhedsøkonomi (VØ el. EØ)

Skattekort / frikort

24. februar 2015 af AndersSSSS (Slettet) - Niveau: Universitet/Videregående

Hej alle sammen!
Jeg har i øjeblikket sabbatår og arbejder fuldtids lige i øjeblikket. Jeg er næsten lige begyndt og får altså min første løn, her den 1. Men fordi jeg kun har arbejdet i 2-3 dage inden for lønperioden får jeg kun omkring de 2000 kr denne måned.
Jeg har tænkt mig kun at arbejde der indtil 1. juli, så jeg herefter kan sige op.
Jeg kommer til at tjene omkring de 15.000 kr om måneden før skat. Mit spørgsmål er så bare om jeg selv kan bestemme hvornår jeg vil aktivere mit frikort så jeg undgår at betale 50% i skat.... For jeg starter på universitetet her den 1. september og vil ikke have at der bliver trukket skat fra min SU....
OG min su bliver ikke trukket fra mit fradrag heller vel?


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. februar 2015 af peter lind

Det bedste er nok at du henvender dig til din kommune for at få lavet dit skattekort om. Så bliver der trukket med det samme. Du kan så ved samme lejlighed snakke om det evt. igen skal laves om, når du ophører med arbejdet


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. februar 2015 af Stats

Er ikke sikker på hvorvidt du betaler skat af dine SU penge... De skal tænke på, at frikortet kun giver adgang til 40.000kr. ? Mens du om året får omkring 80.000 kr. i SU.

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: Skattekort / frikort

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.