Generelt

Hjælp mig!

28. februar 2015 af Ligogo (Slettet)
Hej. Jeg ved ikke, hvilken uddannelse der passer godt til mig?
Vil gerne læse humaniora, men der er stadig ingen, jeg er 100% besat af. ( har tænkt lidt på psykologi og antropologi)
Om mig selv, kan jeg sige, at jeg godt kan lide at analysere andre folks adfærd. Tit når jeg ser nogen, tænker jeg altid på, hvad for en slags person det er, lidt a la en menneskekender. Jeg er også ret hurtig til at skabe mig et billede af, hvilken personlighed, folk har.
Jeg synes også, det er meget spændende at observere og sammenligne, måden folk fra forskellige kulturer/lande taler, handler, tænker, osv.
Håber at dette gav mening:-)

Brugbart svar (1)

Svar #1
01. marts 2015 af MaibritG

har tænkt lidt på psykologi og antropologi

Hverken psykologi eller antropologi er humaniora-studier, men er derimod samfundsvidenskabelige studier. Ud fra den beskrivelse, så er jeg sikker på at du vil finde antropologi interessant. Her er den indledende beskrivelse af studiet på UG.dk

Antropologi betyder videnskaben om mennesket. På uddannelsen lærer du at forstå, hvordan menneskers liv og handlinger kan være påvirket af fx deres religion, kultur, køn eller alder.

Problemet med både antropologi og psykologi er dog, at der er en forholdsvis højt kvote 1-adgangskvotient (gennemsnit) på hhv 10,5 (AU) og 10,9 (KU) for antropologi samt 11,4 (KU), 10,7 (SDU), 10,0 (AAU) og 10,7 (AU) for psykologi.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Skriv et svar til: Hjælp mig!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.