Matematik

HJÆLP :0 Integralregning

01. marts 2015 af xi3t (Slettet) - Niveau: A-niveau

1:

Har denne opgave her hvor jeg har en funktion, som jeg har bestemt stamfunktionen der opfylder at F(3)=4 som opgaven siger..

Grafen for den stamfunktion har så 2 tangenter med hældningskoeffivienten 2. Jeg skal så beregne koordinaterne til disse 2 tangenters røringspunkt med grafen for F.

____________________________________________________________________________________

2:

A (udover at hjælpe ville det også gavne hvis opgave a kunne "oversættes" til mere simpel sprog, virker meget forvirrende)

Jeg har en givet funktion f som jeg skal tegne grafen for, derudover skal jeg skraver punktmængden M som er afgrænset ved intervallet [-2;4] på x-aksen og de lodrette linjer x=-2 og x=4 samt grafen for f

punktmængden M kan beskrives

M={ (x,y) | -2≤x≤4  ?  0≤y≤f(x) }

B

Opskriv og beregn det bestemte intergal, som bestemmer arealet af punktmængden M


Brugbart svar (1)

Svar #1
01. marts 2015 af mathon

B
                                              A_{M}=\int_{-2}^{4}f(x)\,\textup {d}x=F(4)-F(-2)


Brugbart svar (1)

Svar #2
01. marts 2015 af Stats

punktmængden M kan beskrives

M={ (x,y) | -2≤x≤4, 0≤y≤f(x) }

Navn = {punkt | Kriterie 1 for punkt, kriterie 2 for punkt}

En mængde kaldet M, er lig med, et punkt (x,y), hvor der gælder, at -2≤x≤4 og 0≤y≤f(x)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #3
01. marts 2015 af xi3t (Slettet)

Mange tak for hjælpen dennis :)

hvad mener de så med "og de lodrette linjer x=-2 og x=4 samt grafen for f" i opgaveteksten ?


Svar #4
01. marts 2015 af xi3t (Slettet)

tak marthon, men er det selve besvarellsen til eller en hjælp til besvarelsen? :D


Brugbart svar (1)

Svar #5
01. marts 2015 af Stats

og de lodrette linjer x=-2 og x=4 samt grafen for f.. En lodret linje i x = -2 og x = 4... En kurve f(x), som også afgrænser...

Prøv at tegne grafen. Dernæst finder du x = -2 og tegner en lodret linje. Finder efterfølgende x = 4, og tegn en lodret linje... 

Supplerende til mængden M: "{ }" <-- Mængdeklammer

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (1)

Svar #6
01. marts 2015 af mathon

linjerne
                 x=-2   og   x=4      er parallelle med y-aksen og er i den forstand "lodrette",
                                                           hvis du holder x-aksen vandret.

                 y\leq f(x)    betyder punkter (x,y) med y-værdier mindre end eller lig med grafens punkter.

                


Svar #7
01. marts 2015 af xi3t (Slettet)

okay mange tak for det dennis og marthon :D meget mere forståeligt nu 


Skriv et svar til: HJÆLP :0 Integralregning

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.