Kemi

Titrering

03. marts 2015 af MariaJ3 (Slettet) - Niveau: B-niveau

God aften

Jeg sidder med dette delspørgsmål, som jeg er gået i stå med. Det tager udgangspunkt i, at 17 mL 0,1M HNO3 blandes med forskellige voluminer af 0,2M KOH. Først bliver jeg så spurgt om, hvad sammenhængen mellem pH og de tilsatte stofmængder af basen er? Der svarer jeg så, at pH stiger når der tilsættes mere base. Men så bliver spurgt om, hvordan det passer med teorien for titrering af en stærk syre med en stærk base? Og der ved jeg ikke hvad jeg skal svare? Er der nogen der kan gennemskue den?

Mvh


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. marts 2015 af Heptan

Der svarer jeg så, at pH stiger når der tilsættes mere base.

Men så bliver spurgt om, hvordan det passer med teorien for titrering af en stærk syre med en stærk base?

Hvem bliver spurgt? Og hvad er "det"?

Du skal nok bruge dit overblik over opgaven samt teorien for at besvare spørgsmålet.


Svar #2
04. marts 2015 af MariaJ3 (Slettet)

Det drejer sig om denne opgave: https://www.studieportalen.dk/forums/Thread.aspx?id=1241515

Jeg har beregnet de 3 pH-værdier, og så er det, at jeg blive spurgt om, hvad sammenhængen mellem pH og de tilsatte stofmængder af basen er. Der svarer jeg, at pH stiger når der tilsættes mere base. Det er korrekt, ikke? Og så er det efter det, at jeg bliver spurgt om, hvordan det passer med teorien for titrering af en stærk syre med en stærk base?

Giver det mening?


Skriv et svar til: Titrering

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.