Studieretningsprojekt/-opgave (SRP/SRO)

Hvad skrev du om i SRP, og hvilken karakter fik du?

08. marts 2015 af Alexamderleo

Så er det noget tid siden folk afleverede deres SRPer, så jeg ville høre hvordan det er gået. Jeg skrev selv i fagene matematik og historie, hvor jeg havde fokus på kryptering og kodemaskinen enigma. Det var faktisk ret spændende, og en nem opgave. Jeg fik et 10 tal for opgave, så det er jeg meget glad for :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
08. marts 2015 af MaibritG

I sin tid (2010) skrev jeg om branding af LEGO-koncernen i fagene kommunikation/IT og teknologi. Mit fokus var primært på det strategiske niveau og hvordan nye tiltag eller produkter kan understøtte den nuværende strategi hos virksomheden. Dertil lagde jeg også vægt på, at opgaven skulle have en grafisk fremtoning.

Det bedste ved opgaven var faktisk ikke karakteren (12), men at jeg fik en masse ny teoretisk viden, som jeg senere hen har brugt i andre studiemæssige sammenhænge. Samtdigt var jeg også rigtig glad for, at jeg var forberedt i god tid og dermed også udnyttede min vejledningstid optimalt, så jeg fik den problemformulering, jeg gerne selv ville have i forhold til mit interessefelt.

Muligvis er det også den opgave, der senere hen blandt andet inspirerede mig til at vælge et studie med fokus på markedsføring og værdiskabelse.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #2
24. marts 2015 af kattepigen95

Jeg skrev i fagene biologi og historie, hvor jeg havde om pesten i europa lige da den brød ud i senmiddelalderen. Jeg fik et 10 tal for den og det var jeg meget tilfreds med(alt under 7 ville for være spildt arbejde) for jeg havde arbejdet hårdt gennem de 2 uger. Jeg fokusere meget på pestbakteriens måde at narre immunforsvaret og indficer kroppen. I historie analyserede jeg nogle kilder, hvor jeg fokuserede på hvordan befolkningen dengang reagerede på denne pludselige plage der bredte sig. Det var spændende og jeg lærte meget.  


Brugbart svar (0)

Svar #3
11. juni 2015 af pellele (Slettet)

Jeg skrev om pianisten komponistien Frédéric Chopin og romantikken i fagene musik og historie.

Jeg havde fokus på præludiet som genre, dens opståen og funktion, hvordan de af Chopin komponeres, og hvordan han - som del af romantikken - har bygget videre på det i forhold til barokken (m. Bach) og tidligere. Hertil også en beskrivelse af hvordan trækkene fra barokken udviklede sig med wienerklassicismen og med romantikken, mere overordnet set. Med faget historie ønskede jeg at beskrive kunstnerens rolle i samfundet, og hvordan denne har udviklet sig, i de samme perioder som nævnt tidligere. Jeg fik et 12-tal for min opgave. :-)


Skriv et svar til: Hvad skrev du om i SRP, og hvilken karakter fik du?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.