Studievalg og videregående studie

Jura kvote 2?

10. marts 2015 af Jenspetersen112 (Slettet)
Hej allesammen!

Jeg er lige nu en gymnasieelev med et snit på 7. Ville lige høre om hvad mulighederne for at studere jura på kvote 2 er?
Har i nogle erfaringer med jer selv eller venner der er blevet optaget og hvad har deres snit eller erhvervserfaring været ?
Studiet må meget gerne enten være syddansk universitet eller KU siden jeg bor i København.

Tak på forhånd :-)

Brugbart svar (0)

Svar #1
14. marts 2015 af Roman Garcia

Jeg kan anbefale dig også at søge Aarhus og Aalborg. Så er mulighederne større. Og der er ikke noget farligt ved at flytte, og hvis man virkelig vil uddannelsen, så er det jo det mindste problem, at uddannelsen ligger i Aarhus eller Aalborg. Det burde være uddannelsen, der var vigtig og ikke byen. Det kan endda være ganske sundt, at flytte.

Jeg kender et par stykker, der er blevet optaget via kvote 2. For det første skal du være opmærksom på, at kvote 2 systemet kan variere. Der hvor du skal skrive en motiveret ansøgning, er det selvfølgelig vigtigt, at du har lavet nogle aktiviteter, der viser, at du er interesseret i uddannelsen. Jeg ikke ikke nogen, der er kommet ind, uden at kunne fremvise sådanne aktiviteter. Derudover kræver det naturligvist, at man skriver en rigtig god ansøgning. I denne forbindelse betyder karaktersnittet også noget. Karaktererne viser jo også en form for studieparathed. Der er dog også en række andre forhold, der tæller.

Der hvor det er karaktersnittet, der er afgørende er det jo noget mere simpelt. Her kigger man på en række relevante karakterer. Her er snittet ofte ganske højt 10 eller mere i de relevante fag. 

 


Skriv et svar til: Jura kvote 2?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.