Studievalg og videregående studie

Søge kvote 2 under uddanelse

11. marts 2015 af presario (Slettet)

Hej.

Jeg har indtil videre bestået 60 ECTS point på CBS og vil nu gerne til at skifte om på en anden uddanelse på CBS. Jeg skal i den forbindelse høre om jeg kan søge kvote 2, mens jeg stadig går på studiet? Jeg har ingen intentioner om at droppe ud af mit nuværende studie, men hvis jeg får tilbudt studieplads på det nye studie, så vil jeg takke ja for min plads. Hvis ikke, så fortsætter jeg på mit nuværende. Det skal siges at mit snit er 7,5 uden bosnus og 8,1 med bonus. Uddanelsen jeg gerne vil søge ind på har et snit på 8,5 på kvote 1 og med 8,2 i standby. 

Er det muligt at gøre sådan?


Brugbart svar (0)

Svar #1
11. marts 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

Kvote 2 er for de ansøgere der ansøger på et andet grundlag end deres adgangskvotient. Da du har en hel del, forhåbentligt relevant, uddannelse, vil det tælle positivt med i dit grundlag for vurderingen af din kvote 2 ansøgning. CBS bestemmer dog selv, hvad de helt nøjagtigt lægger vægt på. Der burde derudover ikke være vanskeligheder ved at søge en ny uddannelse mens man er indskrevet.

Har du prøvet at kontakte studievejledningen på CBS for at høre om hvordan de vil vurdere dine kvalifikationer? Har du undersøgt om du kan overflyttes direkte til den anden uddannelse? Det kræver selvfølgelig at der er plads, at du får merit for nogle fag og at du opfylder eventuelle specifikke optagelseskrav.

Hilsen Lars


Skriv et svar til: Søge kvote 2 under uddanelse

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.