Studievalg og videregående studie

Årskarakter / Prøvekarakter

15. marts 2015 af jonasbarro (Slettet)

Hej Studieportalen :)

Jeg vil egentlig gerne have afløb for et spørgsmål. 

Jeg skal i skrivende stund afsende min ansøgning til en erhvervsakademiuddannelse. Jeg kom ikke ind sidste år, og her slog det mig, at jeg måske ved hvorfor.

Jeg er igang med at skrive en kvote 2 ansøgning. Hvoriblandt at alle de adgangsgivende krav til optagelse er bestået, lige på nær Dansk, hvilket skulle være relativt vigtigt. Jeg kan se på mit eksamensbevis fra forrige år, at min Dansk Årskarrakter lå på henholdsvist 00 i mdt og 02 i skt. Jeg fik dog 4. til skt. eksamen. Vil det påvirke, at mit Danskfag ikke er bestået? Jeg skal egentlig bare have bestået Dansk. Tæller mit Dansk gns. så som 4, eller skal jeg tage mit 00 med, som i gns. er 02 - eller vil det betyde, at min Dansk er ikke bestået ? 

Jeg er egentlig ret forvirret omkring det. Jeg håber I kan hjælpe.

Jonas :) 

Vedhæftet fil: Unavngivet.png

Brugbart svar (0)

Svar #1
15. marts 2015 af Andersen11 (Slettet)

Når der ved optagelsen på en uddannelses stilles specielle beståkrav til visse fag, betyder det at hvert af disse fag skal være bestået særskilt, enten via den adgangsgivende eksamen, eller ved at bestå et eller flere suppleringskurser.

Hvis de tre karakterer i dansk på dit eksamensbevis er som anført, vil fagets karakter være gennemsnittet af de tre karakterer, dvs. 02,00 , hvilket lige netop betyder bestået.


Skriv et svar til: Årskarakter / Prøvekarakter

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.