Studievalg og videregående studie

sygeplejerske

15. marts 2015 af Latiifahansen (Slettet)

Heej :)

jeg er bliver færdig med stx her til sommer og mit snit ligger indtil videre kun 4,9

kan jeg læse til sygeplejerske?? eller er mit snit for lavt

vil helst i odense eller kbh

helst starte her til sommer


Svar #1
15. marts 2015 af Latiifahansen (Slettet)

ps. har søgt gennem kvote 2


Brugbart svar (0)

Svar #2
15. marts 2015 af crackzter (Slettet)

Hvis du søger kvote 2 er din karakter sådan set ligegyldigt, så længe du har bestået de adgangsspecifikke fag.

Brugbart svar (0)

Svar #3
15. marts 2015 af LarsJensen0 (Slettet)

Hej,

du har vel studeret sidste års kvotienter for kvote 1 på https://www.ug.dk/uddannelser/professionsbacheloruddannelser/socialogsundhedsuddannelser/sygeplejerske ?

Dit gennemsnit er bestemt ikke så godt at du umiddelbaret selv kan bestemme hvor du vil ind. Generelt ligger kvotienten for vinterstart lidt lavere. Der er ikke nødvendigvis nogen ulempe; mere tid til at finde bolig, tid til at spare op osv. Om du kan blive optaget i kvote 2 afhænger af hvordan den enkelte institution vægter ansøgningens indhold.

Hilsen Lars


Brugbart svar (0)

Svar #4
19. maj 2015 af dannysannem

Glipper det med optgelsen kan du jo arbejde på at forbedre dine muligheder på kvote 2.

Rønde Højskole, hvor jeg arbejder, har vi en del elever, der kommer med netop det formål. For dig der gerne vil sygepleje-vejen kunne det måske være sjovt at prøve kræfter med Sygepleje og Medicinlinjen


Skriv et svar til: sygeplejerske

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.