Fransk

HJÆLP ER DET RIGTIGT?

15. marts 2015 af evahen (Slettet) - Niveau: 9. klasse

Der er små 104 ord på fransk jeg bare lige skal vide om er oversat rigtigt. Være sød at hjælpe mig please. Den handler om den franske kongefamilie

Vedhæftet fil: Fransk.docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
15. marts 2015 af 040298 (Slettet)

Jeg sidder og retter lidt i den nu, men vil lige høre på hvilket niveau du har fransk på?


Brugbart svar (1)

Svar #2
15. marts 2015 af 040298 (Slettet)

Ved ikke hvilket niveau du skal skrive på, men har retttet det, jeg lige kunne se mig til (der er indsat kommentar i magnen) Vær opmærksom på at holde dig til nutid, når du stadig ikke er helt sikker i det franske. En god og let overskuelig ordbog er gyldendals røde ordbøger på nettet (nemt og hurtigt) 

Vedhæftet fil:Fransk-1584005.docx

Brugbart svar (0)

Svar #3
15. marts 2015 af 040298 (Slettet)

OBS nu skriver du i opslaget at det er den franske kongefamilie mener du ikke den belgiske?


Brugbart svar (0)

Svar #4
15. marts 2015 af Andersen11 (Slettet)

Bemærk, at man på fransk bruger kardinaltal ved nummereringen af konger og fyrster, hvor man på dansk bruger ordenstal. En konge som Louis XIV, der på dansk kaldes Ludvig den Fjortende, vil på fransk hedde Louis Quatorze.


Svar #5
16. marts 2015 af evahen (Slettet)

Mange tak alle. jeg går i 9. kl og det var en lille fremlæggelse, og jo mente den belgiske kongefamilie, men tak!


Brugbart svar (0)

Svar #6
16. marts 2015 af 040298 (Slettet)

Af ren interesse, hvor lang tid har du så haft fransk? Og synes mange af fejlene virkede som google translate fejl, kan det passe?


Svar #7
03. maj 2015 af evahen (Slettet)

jeg bruger aldrig goodle translate, og har haft fransk i 2 år cirka, men den var overhovedet ikke gennemarbejdet 


Skriv et svar til: HJÆLP ER DET RIGTIGT?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.