Samfundsfag

Debat

16. marts 2015 af jihudsif - Niveau: A-niveau

Jeg leder efter nogen artikler som siger noget om:

hvordan debat i forums har udviklet sig efter årene. 

Jeg har selv fundet denne men ved ikke hvor relevant den er:

http://videnskab.dk/kultur-samfund/debatterne-pa-facebook-er-alt-paene


Brugbart svar (0)

Svar #1
18. marts 2015 af BGH1995

Hej

Umiddelbart tror jeg du vil have svært ved at finde noget om, hvordan debatten på forums har udviklet sig.

Den periode hvor debatforums har været tilgængelig er simpelthen for kort - Det er svæt at beskrive en udvikling, som stadig er i startfasen.

Nu ved jeg ikke hvad dit emne er, men det er helt klart muligt at skrive noget om den teknologiske debat generelt.

Der enormt meget materiale omkring hvordan den teknologiske debat fungerer, og hvilke konsekvenser den har. Hvilke krav stiller den teknologiske debat til offentlige personer, som politikere, kendte osv? Der er flere politikere, som har taget konsekvensen, og simpelthen forladt sociale medier. Senest har Søren Espersen forladt Facebook, fordi han ikke kunne holde ud, at folk kunne svine ham til på hans Facebookside. Den teknologiske udvikling stiller høje krav til politikerne, idet de skal kunne modstå den slags.

Du kan endvidere komme ind på fordele og ulemper ved den tekologiske debat - og måske perspektivere den til den traditionelle debat.

Håber du kan bruge det!


Skriv et svar til: Debat

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.