Studievalg og videregående studie

Vinterstart er for de ældre studerene?

16. marts 2015 af sofiemat1 (Slettet)

Jeg overvejer at søge ind her til vinter på sygeplejske uddannelsen i Roskilde, men det der holder mig tilbage er ideen om at det er den ældre aldersgruppe, som jeg ender at studere med. Jeg er selv 19 og færdig med gymnasiet her til sommer, men vil gerne have et halvt år til oplevelser inden jeg begynder mit studie. Jeg har dog hørt fra folk, at det er en aldersgruppe på 25 og op efter, der starter på uddannelserne til vinter. Er der nogen der kan bekræfte eller afbekræfte dette?


Brugbart svar (0)

Svar #1
17. marts 2015 af Anxyous (Slettet)

Jeg ved ikke lige, hvordan det står til på sygeplejerskeuddannelsen i Roskilde, men som regel fordeles optagne ansøgere. efter alder, således at de ældste får muligheden for at starte til sommer


Brugbart svar (0)

Svar #2
17. marts 2015 af JEEJ2008

Må man spørge til hvad det er du forestiller dig der vil være så slemt ved at gå sammen med personer som er ældre end dig selv? Jeg er ret sikker på at det ikke er hele årgangen der bliver fyldt op med personer i den aldersgruppe.


Skriv et svar til: Vinterstart er for de ældre studerene?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.