Studievalg og videregående studie

CBS vs. BSS (kandidat niveau)

18. marts 2015 af Jensen2015 (Slettet)

Kære forum,

Jeg skriver da jeg håber der er nogen herude som kan hjælpe mig lidt på vej med min problemstilling.

Jeg er ved at færdiggøre mit ha-almen studie på SDU, og har besluttet jeg gerne vil læse kandidat på CBS eller BSS, og har derfor nogle spørgsmål, især vedrørende BSS.

For det første så vil jeg gerne høre om hvordan folk oplever de generelle muligheder for job i udlandet efter studier på BSS, især nu hvor skolen har modtaget en "triple crown" accreditering. Bliver skolen set som en god skole internationalt i forhold til job? (jeg tænker her lidt i forhold til fx CBS)

Mit andet spørgsmål er mere specifikt i forhold til linje. Jeg vil gerne læse cand merc finance eller finance and international business. Er der nogen herinde som har læst en af disse linjer, eller gør nu og kan fortælle lidt om hvad de arbejder med nu, og har nogle forslag til hvordan man kan vælge imellem disse to? Jeg er her meget i tvivl om hvorvidt den rene finansieringslinje måske bliver for hård rent matematisk (jeg har ikke taget nogle ekstra valgfag indenfor finansiering)

På forhånd tak!


Skriv et svar til: CBS vs. BSS (kandidat niveau)

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.