Studievejledning

Er matematik på a niveau svært?

20. marts 2015 af logawbjpgv< (Slettet)

Hej, 

Jeg kunne godt tænke at vide lidt mere om matematik på a-niveau på STX. Er det hårdt at have det på a-niveau? er det svært? gode råd til at klare det på de tre år? Jeg overvejer selv at tage mat på a niveau. Jeg har været lidt i tvivl, da jeg plejer at få 7 taller i matematik (går i 9. klasse).

Tak på forhånd!  


Brugbart svar (1)

Svar #1
20. marts 2015 af Anar2

Hejsa: 

Jeg har matematik på A niveau og jeg synes ikke det er så svært, men det kommer selvfølgelig an på hvem man er og hvordan man har det med matematik.

Der er f.eks. mange på min skole, som virkelig mener at matematik på A niveau er noget af det sværste, mens andre synes det modsatte. 

Du kan evt. vælge mat på B niveau og hvis du synes mat er noget for dig, kan du hæve det til A senere. 

Held og lykke


Brugbart svar (1)

Svar #2
20. marts 2015 af OnceUponATime

Men det skal lige siges, at det du lærer på A niveau som du ikke lærer på B niveau, er meget let.

Så tag du hellere A-niveau, så får du også mere tid, til at blive bedre til det man skal kunne på B niveau.

Det er let på den måde, at næsten det hele foregår på lommeregneren. Så du skal bare skrive, at du taster det sådan ind, og får sådan et svar. Det kræver ikke så meget. Men matematik A  og B er meget anderledes end matematik i folkeskolen.


Svar #3
20. marts 2015 af logawbjpgv< (Slettet)

Hej, 

Tusind tak for jeres svar! Det er også et meget svært spørgsmål. Jeg interresserer mig meget for matematik, selvom jeg ikke får topkarakterer. Tak for hjælpen! 


Skriv et svar til: Er matematik på a niveau svært?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.