Afsætning

Ansoff's vækstmatrice

21. marts 2015 af deltalambda (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej :) 

Jeg står i den situation at der en virksomhed som træder ind på et marked i østen med et produkt, men det er ikke gået så godt med lanceringen af produktet.

Mit spørgsmål er da: når en virksomhed udvider ved at træde ind på nye markeder er det så ALTID tale om markedsudvikling i forhold til Ansoff's vækstmatrice? 

Og når jeg bliver spurgt om hvordan virksomheden kan skabe vækst for sit produkt på det nye marked, hvordan bruger man det i forhold til Ansoff?

på forhånd mange tak 


Brugbart svar (1)

Svar #1
21. marts 2015 af BGH1995

Hej

Når en virksomhed ekspanderer til et ukendt marked, så benytter de sig af Markedsudvikling. Det er vigtigt at sige, at de angriber det nye marked med samme produkt/produktsortiment. Der kan selvfølgelig være få og uvæsentlige tilpasninger, alt efter hvilket marked der er tale om.

Når virksomheden så er på markedet, så vil det mest naturlige være, at virksomheden benytter sig af Markedspenetrering. Her går man ikke ind og tager de helt store sats - derimod forsøger man at øge sine markedsandele stabilt.

Læs lidt om Ansoffs Vækstmatrice på nettet - så burde det give mening.


Skriv et svar til: Ansoff's vækstmatrice

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.