Biologi

Hjælp haster :((

22. marts 2015 af annanielsen01 (Slettet) - Niveau: C-niveau

Hejsa jeg skal aflevere en rapport, hvor det er vi har lavet 3 forskellige forsøg. Forsøg med spyt, forsøg med bromolin i ananas og den sidste er forsøg med olie. Min lærer har skrevet at alle de 3 forsøg skal skrives som en el rapport. da  jeg ikke forstod det skrev min lærer dette: Alle tre forsøg handler jo om enzymer. Derfor kan man skrive om hvordan de 3 forsøg afdækker, hvordan enzymer opfører sig og kan påvirkes.

men jeg er virkelig blank, ved ikke hvad jeg kan skrive og hvordan jeg kan starte, håber i kan hjælpe.

Anna


Brugbart svar (1)

Svar #1
22. marts 2015 af Emma2200 (Slettet)

Hej Anna.

Jeg kender ikke til de forsøg I har lavet, men i spyt findes fx enzymet amylase, der nedbryder stivelse. Bromelinen i ananas har indflydelse på gelatines evne til at stivne.
De resultater i har fået burde sige noget om hvordan enzymerne i spyt, ananas og olie virker.
Du kan starte med at skrive hvad det er I gerne vil undersøge, hvilke resultater I forventer at få, hvad enzymer er og hvordan de virker.
Herefter fortælle du om forsøgsopstillingen og jeres fremgangsmåde. Så skal du skrive hvilke resultater I har fået og hvordan de passer med jeres forventninger. Du skal også hiúske at angive fejlkilder :)


Svar #2
22. marts 2015 af annanielsen01 (Slettet)

Hej Emma.

Jamen skal jeg så skrive fremgangsmåde på hver af forsøgene?:/


Brugbart svar (0)

Svar #3
22. marts 2015 af Anxyous (Slettet)

#2:

Ja.


Skriv et svar til: Hjælp haster :((

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.