Historie

fremstilling af jøderne

23. marts 2015 af nejvelda - Niveau: A-niveau

Hej

Er der nogen der ved eller kan hjælpe mig med at finde taler, hvor jøderne fremstilles dårligt? (eller hvor der bliver set positivt på dem, hvis dder skulle være noget der). Jeg har brug for historiske kilder i form af taler, breve eller lign, hvor de omtales dårligt eller godt. Håber virkelig nogen kan hjælpe! for jeg har virkelig brugt lang tid, men kan ikke finde noget, jeg har søgt på folkedrab.dk der var ikk rigtig noget som sådan, jeg har spurgt bibliotikar, men hun ku hellere ikk. Faktisk det eneste jeg har lige pt er en film, hvor de samlignes med rotter, samt nogle tegninger, hvor de e tegnet grimme, og i billedteksten samlignes de med giftige svampe. Men har jeg også talen fra Rigsdagen d. 30 jan 1939. Men det er slet ikke nok.

På forhånd mange tak!


Brugbart svar (1)

Svar #1
23. marts 2015 af Moderatoren

Prøv at kigge på den engelske wikiside om antisemitism her

Se også fx. denne DHO (Link fjernet pga. dødt link. Mvh. Studieportalen.dk) om jødernes vilkår


Svar #2
23. marts 2015 af nejvelda

Var der slet ikke nogen, der så godt på jøderne og havde nogle positive tanker om dem?


Brugbart svar (0)

Svar #3
23. marts 2015 af Stats

Måske kunne Hitlers to schæfere godt lide jøderne... >:)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: fremstilling af jøderne

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.