Debat

Mangler kreativitet?

24. marts 2015 af OnceUponATime

Hej, jeg mangler desperat nogle ideer!

Jeg skal til at starte på mit billedkunstprojekt, og jeg har overvejet nogle temaer/emner. Jeg vil gerne male et maleri. Jeg mangler dog desperat nogle ideer til, hvordan jeg kan udtrykke følgende temaer:

- Kontraster (såsom abstrakt/ikke abstrakt)

- Frihed

- Frihed/undetrykkelse

- Skøn/uhygge

- Glæde/sorg

- Kærlighed/had

- Besindelse/sindssyge

Har I nogle ideer til, hvordan man kan udtrykke følgende gennem et maleri? Hvad kan jeg male? Jeg er virkelig blank som et papir!


Brugbart svar (0)

Svar #1
24. marts 2015 af Stats

Jeg har altid forestillet mig præsten stå med en fed pose penge, og holde børnene tilbage, indtil de underkaster sig den kristenlige tro....

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #2
24. marts 2015 af OnceUponATime

#1 Genialt! Har du evt. flere af sådanne ideer?

Jeg er meget naturglad, eller portrætglad. Jeg kan godt lide, at male et close up af ansigtet, eller et træ med symbolik i. Har du evt. nogle ideer til, hvordan jeg kan bruge følgende, til at udtrykke evt. ovenstående temaer?

Hvordan kan man f.eks. udtrykke frihed/fangenskab eller undertrykkelse i et barns ansigt alene? Eller måske skønhed/uhygge? Eller glæde og sorg?

Det kunne vel være noget med de børn der i østlige lande vokser op omringet af krig og mord? Man hvordan kan man udtrykke det?? Har du nogle ideer?? 

Eller måske kunne jeg bruge et træ til at symboliserer frihed? Kan man det? Hvordan? Omg, jeg er virkelig ikke kreativ, når jeg bliver bedt om at være det!


Brugbart svar (1)

Svar #3
24. marts 2015 af Stats

Glæde og sorg kan forenes på samme tid...

Jeg har mit ét og alt, mit barn! men jeg kan ikke give det en fremtid.
En moders kærlighed til dets barn, men ingen lys fremtid

Friheden: Mange Cubanere prøver at flygte men de kan og må ikke. De søger efter friheden, og kunne komme tværs af alle landes grænser
En fugl kan komme overalt! og den store himmel!
Tænk at kunne forlade alting og bare glemme hvad man har set og gjort, flyve væk, og starte et nyt sted, lige der hvor det passer en...

Frihed og fangeskab: Mange kvinder lever under kvindeundertrykkelse.! De bliver slået ihjel hvis de ikke indordner sig reglerne.
Dyr bliver også holdt i fangeskab! Dyrerne kan se andre dyr ud i friheden. (tænker måske lidt for meget på Jumbo ^^ )

Skøn og uhygge.. Vi alle har vel prøvet at elske en person. Vi har gået i intime tanker! Måske også lidt farlige tanker! Det kunne være sjovt at lege med farverne herunder...

(Dårlige, men håber de giver associationer til et bedre resultat ^^ )

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (1)

Svar #5
24. marts 2015 af Stats

OG STAKKELS JOHN FORBES NASH!! -_-,

En virkelig dygtig matematikker som hvis forstand forsvandt.
Han er virkelig klog, intelligent og dygtig
Dog legede livet lotteri og han lider i dag af paranoid skizofreni
Filmen "Et smukt sind" er inspirerede af Nash's liv.
(Her tror jeg man hurtigt kan få koblet et par af ovennævnte temaer på, og få nogen gode fantasier til et mesterværk)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #6
24. marts 2015 af Stats

De utroligt selviske og farlige skytter som tager ud og skyder bjørne. Forestiller mig 2 skytter som fejre deres trofæ over at have skudt en hun bjørn. Længere henne kan man se en bjørneunge hvis sorg er ubegribelig stor...

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #7
24. marts 2015 af UG124 (Slettet)

#0

Jeg vil meget gerne se billedet, når du bliver færdig.


Brugbart svar (0)

Svar #8
24. marts 2015 af Stats

#0 + #7
Det vil jeg også gerne

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (1)

Svar #9
24. marts 2015 af UG124 (Slettet)

#8

Hej min ven !

Hvordan har du det?


Brugbart svar (0)

Svar #10
24. marts 2015 af Stats

#9

Godt tak... ^^

Hvad med dig ? ^^

- - -

Mvh Dennis Svensson


Brugbart svar (0)

Svar #11
24. marts 2015 af UG124 (Slettet)

#10

Jo, jeg har det også godt, tak :-)


Brugbart svar (0)

Svar #12
24. marts 2015 af Stats

Gud er et symbol på godhed.
Djævlen/satan er et symbol på ondskab...

Det sjove i biblen er, at Gud har slået millioner af mennesker ihjel mens satan kun har slået 1 person ihjel, og årsagen til at satan slo ihjel var fordi Gud tilladte det...

Gud er dermed i min overbevisning mere ond end satan...

(inspiration?)

- - -

Mvh Dennis Svensson


Svar #13
25. marts 2015 af OnceUponATime

Tak for inspirationen! Hvis projektet bliver godt, husker jeg at lægge et billede ind herpå! Bliver det en fiasko må jeg lige så elegant springe over, hehe :)

Skriv et svar til: Mangler kreativitet?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.