Almen studieforberedelse (AT)

Cubakrisen

24. marts 2015 af SofieJuhl123 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hej 

Har stor brug for jeres hjælp ang. AT, jeg har valgt at skrive om Cubakrisen i fagene Historie, A og Engelsk, B. 
Som materialer harjeg filmen Thirteen Days, som jeg har tænkte mig at analysere i engelsk og Kennedys TV-tale d. 22 oktober, som jeg har tænkte mig at lave kildekritik af.

Jeg vil blive over lykkelig, hvis i kom med nogle forslag til en evt. problemformuelering samt problemstillinger Det overordnet emne er i år "Kommunikation - muligheder og begrænsninger"


Brugbart svar (0)

Svar #1
25. marts 2015 af ping317 (Slettet)

Når jeg laver en opgave starter jeg med en bred problemstilling, med udgangspunkt i emnefeltet, og så arbejder mig ind efterhånden, således at den ender med at være specefik. hertil vil man ofte opstille en masse arbejdsspørgsmål på gymnasieplan, fordi i ikke i særlig høj grad har lært at tage metodiske valg under opgaven. jeg tror ens fremgangsmåde er forskelling alt efter hvordan man arbejder best. hvis det var mig vil jeg starte med noget i stil med:

Hvilken rolle spillede kommunikation under cubakrisen? ///I denne opgave vil jeg undersøge og diskutere hvilken rolle kommunikation spillede under cubakrisen.


Brugbart svar (0)

Svar #2
25. marts 2015 af ping317 (Slettet)

held ok lykke :)


Svar #3
25. marts 2015 af SofieJuhl123 (Slettet)

Jeg har lavet en problemformulering der lyder således

På hvilken måde fik USA kommunikeret sit budskab ud? Og var det en hensigtsmæssig måde? 

Hvad synes i? 


Skriv et svar til: Cubakrisen

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.