Engelsk

Terminsprøve engelsk A 2015

25. marts 2015 af camillahedelun (Slettet) - Niveau: A-niveau

Har været til terminsprøve men er meget i tvivl om hvordan det gik for jeg plejer at få gode karakterer.

En der gider at kigge på den?

Markeret med gul er fejl mens markeret med grøn kunne min lærer muligvis sige er fejl selvom jeg godt mener man kan argumentere for det ikke er

Mange tak!

Vedhæftet fil: terminsprøve .docx

Brugbart svar (0)

Svar #1
25. marts 2015 af BGH1995

Udmærket aflevering

Der en række steder, hvor man nok ville bruge andre ord/vendinger - Men ikke noget der trækker vildt ned.

Jeg vil gætte på du får et 7-tal.


Svar #2
25. marts 2015 af camillahedelun (Slettet)

Ser du de grønne markeringer som konkrete fejl? Og ser du andre direkte fejl?


Brugbart svar (0)

Svar #3
25. marts 2015 af BGH1995

Jeg vil mene, at du ikke har fejl i de grønne bokse - Som du selv nævner handler det om argumentation

F.eks. i dit eksempel med "Family".

Hvis refererer til en familie, altså en gruppe af mennesker, med far, mor og børn, så er det "flertal", og derfor "have".

Omvendt kan man snakke om "Family" som en enkelt enhed, og dermed "ental" og "has".

Nu har jeg ikke nærstuderet din aflevering - men hvis du det ene sted bruger family som flertal, og næste som ental, så vil det naturligvis trække ned.

Så ser jeg umiddelbart ikke nogle andre fejl - Du har lavet et punktum i stedet for komma et sted. Selve sproget kunne godt løftes til et højere niveau, for at trække karakteren op. Afhængig af, hvilken årgang du går på, kræves der naturligvis noget forskelligt. Er du på 3. år, så tror jeg ikke den rækker højere end 7 - men det er jo også en fin karakter. 


Brugbart svar (0)

Svar #4
25. marts 2015 af Andersen11 (Slettet)

Grammatisk er "family" ental. Der er fejl ved de gule markeringer. Der er også nogle grammatiske fejl og stavefejl.


Brugbart svar (0)

Svar #5
25. marts 2015 af BGH1995

#4 Ikke helt rigtigt.

Man kan sagtens bruge "family" som flertal. Diskussionen er taget et hav af gange - Tilsyneladende er der forskel om der er tale om britisk engelsk eller amerikansk

http://www.usingenglish.com/forum/threads/23404-Is-family-plural-or-singular


Brugbart svar (0)

Svar #6
25. marts 2015 af SarahLarsen95 (Slettet)

Umiddelbart vil jeg sige den mindst får 10 - måske mere hvis delprøve 1 er god - selvom det er A niveau. Generelt synes jeg der dømmes for hårdt her. Jeg synes der bliver leget med sproget som slet ikke er enkelt. 

Ved 10/12 er der plads til fejl og der er i hvert fald de to sjuskefejl og den reelle fejl (markeret med gul)

Men ser I andre reelle fejl?


Brugbart svar (0)

Svar #7
26. marts 2015 af BGH1995

#6 Tjaa.. Var det på mit gymnasie, så havde den altså ikke rækket længere end 7.

Der er åbenbart stor forskel på, hvordan gymnasier vurderer engelsk.

Jeg var for nylig til terminsprøve i engelsk, og fik 10 pil op. Den er (efter min mening) væsentlig bedre end trådstarters, og der leges mere med sproget (efter min mening). Trådstarters aflevering jo bestemt også god, hvilke også spejler sig i et 7-tal, som heller ikke er dårligt.

Hvis vedhæftede opgave kun er til 10 pil op - Så kan trådstarters opgave efter min mening, ikke være til 10-12. Men igen, så kan det være et spørgsmål om, hvor hård læreren er.

Opgaven er desuden oploadet til studienet.dk - Har lagt et screenshot ind, så folk ikke bare tror, at jeg har stjålet en opgave fra studienet.dk

Vedhæftet fil:Terminsprøve 2015.docx

Svar #8
14. april 2015 af camillahedelun (Slettet)

Umiddelbart synes jeg også du har lavet en god opgave og din lærer har bedømt dig hårdt men må vel også have givet en begrundelse

Men jeg fik 12 pil ned ud fra essayet og delprøve 1 uden hjælpemidler


Brugbart svar (0)

Svar #9
14. april 2015 af BGH1995

#8

Tillykke med 12-tallet.

Altså.. (Uden at lyde selvfed) Min vedhæftede opgave ville til hver en tid give et 12-tal på et almindeligt gymnasium.

Jeg vil vædde min arm på, at ingen her på Studieportalen kan finde én eneste fejl. Har man fundet en fejl, så er det tegn på, at man ikke forstår det engelske sprog. Jeg har skrevet den i forbindelse med en engelsk aflevering på en amerikansk skole, hvor jeg fik karakteren "A" - hvilket er et 12-tal på dansk. Der blev jeg vurderet på lige god med de amerikanske studerende. Derfor giver det ingen mening, at jeg får 10 pil op.


Svar #10
14. april 2015 af camillahedelun (Slettet)

Ikke for at indikere at jeg tvivler på dit indhold, men indhold spiller altså en lige så afgørende rolle som sprog. I min sidste aflevering fik jeg 10, fordi mit indhold var til 10, selvom sproget var til 12

Men snak med din lærer


Brugbart svar (0)

Svar #11
14. april 2015 af BGH1995

#10

Jeg har været i dialog med skolen, og har fået 12 for opgaven.

Men min lærer lagde stadig ud med at give mig 10, af årsager hun ikke selv kan forklare.

Det giver heller ikke mening, at en opgave kan give "A" (hvilket er 12)  i USA, og i Danmark kun 10.

Opgaveformuleringen er den samme.


Skriv et svar til: Terminsprøve engelsk A 2015

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.