Almen studieforberedelse (AT)

Synopse? hjælp

25. marts 2015 af ConfusedOfMath (Slettet) - Niveau: B-niveau

Har fået afvide at man ikke skal sige præcis det samme til eksamen, som der står i synopsen, men at man skal komme med noget nyt. 

Mit spørgsmål er derfor: Skal besvarelsen til hvert spørgsmål i synopsen være: 

A) kortfattet og præcis, og så uddybet med mere info og teori til eksamen (mundtligt)

eller...

B) lang besvarelse, og kort opsummering til eksamen (mundtligt)


Håber der er en der kan hjælpe :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
03. april 2015 af Mstudies (Slettet)

"Mundtlig Eksamen: hvor eleven præsenterer sit stof med udgangspunkt i synopsen, og hvor den opdaterede studierapport skal foreligge." - EMU

Til den mundtlig eksamen skal du medbringe din synopsis. Din synopsis skal du eller har du afleveret. Når den er afleveret skal du, i tiden op til din eksame, udarbejde et talepapir. Talepapiret skal indholde det som DU synes er vigtigst at sige! Det er forskelligt for hver skole, hvordan de disponerer eksametiden, men det er ikke særlig lang tid man har, derfor har du ikke mulighed for at gå op og sige alt det der står i din synopsis. Du skal derfor, på baggrund af din synopsis, udarbejde dit talepapir, hvor de vigtigste punkter fra din synopsis står.

Altså, du har skrevet din synopsis, hvor du vinkler og forklarer om dit emne. Til din mundtlig eksamen, skal du så trække de vigtigste punkter ud fra din synopsis.

Jeg anbefaler, at du kort fortæller om emnet, men lægger vægt på dit metode og teori-afsnit (det er det AT går ud på). Til sidst, runder du af med en god konklusion og perspektivering!
Husk, at man i mellemtiden gerne må finde noget nyt information (man får bonuspoint for at sige: "jeg har faktisk fundet ud af...", "jeg har fundet nyt information, som styrker min teori om...", "jeg har fundet ud af, at min metode ikke er___, men___")

Håber det hjalp :)
Held og lykke (Y)


Skriv et svar til: Synopse? hjælp

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.