Samfundsfag

HJÆLP til synopsis!

26. marts 2015 af Stimse (Slettet) - Niveau: B-niveau

Hej! :)

Har to spørgsmål, jeg håber I kan svare på.

Hvis man i sin synopsis vælger at skrive en perspektivering, skal denne så skrives i punktform, eller skriver man den helt ud?

Og må konklusionen indeholde et citat?

På forhånd tak! :)


Brugbart svar (0)

Svar #1
26. marts 2015 af BGH1995

Hej

Det er på mange måder et meget svært spørgsmål at svare på. Hvad angår synopsis, så findes der ingen helt præcise retningslinjer, hvilket overlader en del af kravene til den enkelte lærer. Jeg har selv skrevet mange forskellige synopser, idet der blev stillet forskellige krav alt efter hvilken lærer man havde.

Jeg har aldrig været ude for, at man ikke må citere andre i synopsis. Husk dog at gøre opmærksom på, at der er tale om et citat, ved at bruge markere det med " og skrive det i kursiv.

Hvis du har mulighed for at spørge dig lærer, vil det helt klart være det bedste.

Har du ikke det, så afhænger det lidt af, hvor meget din perspektivering kommer til at fylde. Fylder den meget er det en god ide at skrive den ind i punktform. Fylder den ikke så meget, så er det fint, hvis du bare skrive den ud i en køre.

Husk på at til eksamen, så vurderer de dig ikke direkte ud fra din synopsis, men din præstation til eksamen.

Vh


Skriv et svar til: HJÆLP til synopsis!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.