Almen studieforberedelse (AT)

Hjælp til problemformulering og underspørgsmål! Fysik og Historie!

26. marts 2015 af emil7200 (Slettet) - Niveau: A-niveau

Hejsa! :-) 

Jeg skal til at skrive min AT-synopsis i fysik og historie, men står uden en ordentlig problemformulering, da mine vejledere i begge fag mente at den var alt for bred. Jeg har flere gange prøvet at skrive den om, men jeg ender med det samme "dårlige" resultat. Det kunne evt. være at i havde nogle forslag til, hvordan min underspørgsmål og problemformulering kunne se ud?

Jeg har valgt emnet: Internettet, optisk kommunikation og globaliseringen. Jeg vil fokusere på en del af globaliseringen (enten kulturel, økonomisk eller teknologisk og fra 1989 - nutiden). 

Jeg har fået godkendt mine underspørgsmål til fysik, men jeg mangler stadig nogle underspørgsmål til historie. Jeg havde i min sidste problemformulering vedlagt disse underspørgsmål, med henblik på den økonomiske globalisering: "Hvilken effekt havde bedre kommunikationsmidler på den økonomiske globalisering?" og "Hvilke konsekvenser medførte den økonomiske globalisering?". 

Godkendte underspørgsmål - Fysik:

- Hvilken fysik ligger der bag brugen af optiske fibre?

- Hvorfor er det en fordel at internettet er en digital kommunikationsform fremfor en analog kommunikationsform?

Er der nogen som evt. kan give mig bedre eksempler på underspørgsmål i historie, der ikke er så brede som mine egne? :-) 

På forhånd tak! 


Skriv et svar til: Hjælp til problemformulering og underspørgsmål! Fysik og Historie!

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.